2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
طرز تهیه باسلوق فوری و آسان در خانه

طرز تهیه باسلوق فوری و آسان در خانه

طرز تهیه باسلوق فوری و خوشمزه در خانه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -اگر می خواهید باسلوق  خوشمزه به سبک بازاری ها در خانه درست کنید که خیلی هم زود آماده شود می توانید از این دستور پخت استفاده کنید. 

مواد لازم باسلوق


نشاسته    نصف لیوان
آب سرد    ۱٫۵ لیوان
شکر    نصف لیوان
ژله رنگی    ۱ بسته
گلاب    ۳ قاشق غذاخوری
کره    نصف قاشق غذاخوری

طرز تهیه باسلوق


برای تهیه باسلوق خانگی ابتدا نشاسته را به همراه یک و نیم لیوان آب سرد داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، در ادامه شکر را به همراه پودر ژله اضافه می کنیم و مواد را به خوبی هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. مواد را باید به حدی مخلوط کنیم که دانه های نشاسته به طور کامل در آب حل شوند. حالا قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و مواد را به صورت متداوم با یک قاشق هم می زنیم تا کمی غلظت پیدا کند و روان نباشد. پس از اینکه مایه باسلوق غلظت پیدا کرد، گلاب را اضافه می کنیم و پس از مخلوط شدن گلاب، کره را که از قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم را اضافه می کنیم و هم زدن را ادامه می دهیم تا زمانی که مایه باسلوق از قابلمه جدا شود. پس از اینکه مایه باسلوق کاملا به غلظت رسید و از قابلمه جدا شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. حالا قالب مورد نظرمان را با سلفون یا پلاستیک می پوشانیم و پلاستیک را با روغن کمی چرب می کنیم.
در این مرحله مایه باسلوق را با قطر حدودا ۱٫۵ تا ۲ سانتی متر به صورت یکدست روی پلاستیک درون قالب پهن می کنیم. حالا قالب حاوی باسلوق را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا باسلوق آماده شود.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.