2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
طرز پاناکوتای انار، دسر شب یلدا

طرز پاناکوتای انار، دسر شب یلدا

طرز تهیه دسر پاناکوتای انار مخصوص شب یلدا را اینجا بخوانید

جامعه پویا -پاناکوتا یک دسر بسیار خوشمزه و شیک است که برای مهمانی ها تهیه می شود حالا که شب یلداست این دسر که همراه انار است را تهیه کنید. 


مواد لازم : 


 خامه صبحانه: ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
  شیر: ۲ پیمانه
  شکر: ۶ تا ۷ قاشق غذا خوری
  پودر ژلاتین: ۲ قاشق غذا خوری
  وانیل: نوک قاشق چای خوری
  ژله انار: یک بسته
  دانه انار برای تزیین: به مقدار لازم
 

  طرزتهیه :


1-ابتدا  نصف  پیمانه  شیر را داخل یک کاسه بریزید و پودر ژلاتین را روی آن بپاشید، سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید و هم بزنید تا ذرات ژلاتین حل شود.
2-خامه را به همراه 5/1 پیمانه شیر باقی مانده داخل یک قابلمه بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا خامه در شیر باز شود، سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و قبل از این که شروع به جوشیدن کند از روی حرارت بردارید.

3-پودر ژلاتین و شکر را به خامه و شیر اضافه کنید و مجدد مواد را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین و شکر حل شود.باید دقت کنید تا مواد اصلا نجوشد. هر وقت احساس کردید حرارت خیلی بالا رفته، قابلمه را از روی حرارت بردارید و مواد را کمی هم بزنید و بعد دوباره روی حرارت قرار دهید. وقتی ژلاتین و شکر حل شد مایه پاناکوتا حاضر است. وانیل را هم اضافه کنید و هم بزنید، سپس از روی حرارت بردارید.

4-ژله انار را طبق دستوری که روی جعبه نوشته شده است، حاضر کنید.

5- دو سوم لیوان ها را با مایه پاناکوتا پر کنید و به صورت مورب یا صاف داخل یخچال قرار دهید و برای یک تا دو ساعت صبر کنید تا خودش را بگیرد. وقتی سفت شد روی آن کمی دانه انار و روی انارها ژله انار را که از قبل تهیه کردید، بریزید و برای یک تا دو ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.