2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه کتلت سیب زمینی خیلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کتلت سیب زمینی خیلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کتلت سیب زمینی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -کتلت سیب زمینی یک غذای بسیار خوشمزه و خاص است که معمولا با نان سرو می شود.


مواد لازم برای ۴ نفر


سیب زمینی    ۴ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده (اختیاری)    ۲۵۰ گرم
پیاز    ۱ عدد
گشنیز و جعفری    ۱۰۰ گرم
پودر سیر    ۱ قاشق چایخوری
آرد نخودچی    ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ    ۳ عدد
نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی
زردچوبه و روغن    به مقدار کافی

 

کتلت سیب زمینی

طرز تهیه کتلت سیب زمینی 


ابتدا گوشت چرخ کرده را از یخچال خارج کنید و صبر کنید تا به دمای محیط برسد. سپس سیب زمینی را رنده کنید و در یک آبکشبا حفره های ریز قرار دهید. پیاز را هم رنده کنید و در یک آبکش دیگر با حفره های ریز قرار دهید. 
سپس آب هر دو را بگیرید و در یک ظرف مناسب روی هم بریزید و قاطی کنید. در ادامه گشنیز و جعفری ریز شده را اضافه کنید. سپس گوشت را اضافه کرده و خوب ورز دهید. وقتی به خوبی مخلوط شد و ورز خورد نمک و فلفل زرد چوبه و سیر را اضافه کنید و ورز دهید. در ادامه آرد را به آن اضافه کنید و باز هم ورز بدهید تا کاملا با هم مخلوط شود. در ادامه تخم مرغ را اضافه کنید و همچنان ورز دهید. مایه ای که به دست می آید نباید به دست شما بچسبد اگر هنگام ورز دادن متوجه شده اید که به دستتان می چسبد یعنی آماده سرخ کردن نیست و باید دوباره ورز داده و کمی آرد به آن اضافه کنید. وقتی مواد کاملا آماده شد روغن را در تابه بریزید و صبر کنید تا کاملا داغ شود. سپس مایه را در تکه های اندازه هم فرم دهید و در تابه سرخ کنید. 
می توانید در کنار آن سیب زمینی و گوجه هم سرخ کنید و با نان سرو کرده و میل کنید. 


نکته 


اگر آب سیب زمینی و پیاز به خوبی گرفته نشود مایه شل شده و کتلت خراب می شود بنابراین در گرفتن آب پیاز و سیب زمینی دقت کنید. 
به جای آرد نخودچی می توانید از آرد سوخاری هم استفاده کنید در این صورت کتلت تردی به دست می آورید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.