2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
طرز تهیه قیمه مجلسی خیلی خوشمزه

طرز تهیه قیمه مجلسی خیلی خوشمزه

طرز تهیه قیمه مجلسی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -قیمه پلو مجلسی یکی از غذاهای محبوب ایرانی هاست. اگر از جمله کسانی هستید که قیمه را به صورت مجلسی دوست دارید باید بگوییم این دستور پخت بسیار به شما کمک می کند. 


مواد لازم برای تهیه قیمه مجلسی 


گوشت خورشتی    ۳۰۰ گرم
لپه    ۱۵۰ گرم
پیاز    ۲ عدد متوسط
سیب زمینی    ۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی    ۲ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی    ۴ عدد
زردچوبه و روغن    به اندازه کافی
نمک و فلفل سیاه    به اندازه کافی
زعفران دم کرده    ۱ قاشق غذاخوری
دارچین  به مقدار لازم

بیشتر بخوانید : نکات مهم برای تهیه خورش قیمه رستورانی بسیار خوشمزه

 

طرز تهیه قیمه مجلسی 


قبل از اینکه پخت و پز را شروع کنید ، لپه را خیس کنید. بهتر است لپه دو ساعت قبل از غذا پخت خیس بخورد. حالا نوبت آشپزی است. ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید، در قابلمه بریزید ، مقداری روغن به آن اضافه کنید و تفت بدهید. سپس گوشت تکه شده را اضافه کنید و تفت بدهید وقتی که خوب تفت خورد حالا ربا گوجه را اضافه کنید. توجه داشته باشید وقتی رب گوجه را در قابلمه ریختید مدام باید هم بزنید که نسوزد. وقتی خوب تفت خورد حالا زردچوبه را اضافه کنید و بعد از اینکه یک هم کوچک زدید حالا آب را اضافه کنید. در قابلمه را ببندید تا روی شعله آرام  گوشت بپزد. معمولا یک تا یک ساعت و نیم طول می کشد تا گوشت پخته شود. حالا نوبت اضافه کردن لپه است. می توانید لپه را جدا گانه تفت بدهید اما اگر گوشت شما به خوبی پخته است نیاز به اینکار نیست. تفت دادن لپه برای جلوگیری از وا رفتگی است وقتی گوشت پخته باشد دیگر نیازی به تفت نیست و به محض پخت لپه می توانید زیر اجاق را خاموش کنید. 
لپه را که اضافه کردید معمولا نیم ساعت زمان نیاز دارید تا خوب بپزد در این مدت نمک، لیمو عمانی، فلفل را اضافه کنید. خورش که آماده شد زعفران و چوب دارچین  را هم اضافه کنید و زیر اجاق را خاموش کنید و یک ربع در حالت دم قرار دهید تا مواد به خوبی جا بیفتد. 
در این مدت هم می توانید سیب زمینی را سرخ کنید و در کنار سیب زمینی چند تکه بادمجان سرخ شده هم قرار دهید تا قیمه سیب زمینی و بادمجان به صورت هم زمان داشته باشید. 
می توانید خورش را سرو و نوش جان کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.