2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
طرز تهیه دلمه برگ مو مجلسی و خیلی خوشمزه

طرز تهیه دلمه برگ مو مجلسی و خیلی خوشمزه

طرز تهیه دلمه برگ مو خوشمزه و مجلسی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -دلمه برگ مو یک غذای خیلی خوشمزه است که هم می توان به عنوان غذای اصلی استفاده کرد و هم می توان از آن به عنوان غذای مکمل استفاده کرد. 

مواد لازم برای تهیه دلمه برگ مو


پیاز ۱ عدد
برنج ۲ لیوان
لپه ۱۰۰ گرم
سبزی دلمه ۲۰۰ گرم
روغن مایع به میزان کافی
سرکه ۴ قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
برگ مو ( درخت انگور ) به میزان کافی
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان کافی

دلمه برگ مو


طرز تهیه دلمه برگ مو


ابتدا لپه و برنج را به صورت جداگانه بپزید. برنج را بدون روغن بپزید و وقتی به مرحله دم گذاشتن رسید یعنی برنج برای دلمه آماده است. لپه را هم در آب بجوشانید و صبر کنید تا خوب بپیزد وقتی که این دو پخت حالا نوبت بقیه مواد است. پیاز را نگینی کنید و تفت بدهید سپس گوشت چرخ شده را به آن اضافه کنید و نمک ، فلفل و زردچوبه را هم اضافه کنید و صبر کنید تا گوشت خوب تفت خورده و رنگش سفید شود. حالا سبزی دلمه را که ساطوری و ریز کرده اید به مواد اضافه کنید. حالا همه مواد را روی هم بریزید و خوب با برنج و لپه هم بزنید تا حسابی مخلوط شود. 
حالا در یک قابلمه آب بریزید و صبر کنید تا جوش بیاید سپس سرکه را هم اضافه کنید. وقتی  آب به قل قل افتاد برگ مو را به آب اضافه کنید. سه تا چهار دقیقه برگه ها را داخل آب رها کنید تا بجوشد سپس برگه ها را با انبر خارج کنید و منتظر شوید تا سرد شود. 
حالا برگه ها را بچینید و مواد را به داخل آن اضافه کنید. لوله کرده و در ظرف قرار دهید. سپس تعدادی برگه کف قابلمه قرار دهید و بعد برگه های پچیده شده را داخل قابلمه بگذارید نصف استکان آب اضافه کنید. در قابلمه را با دم کنی ببندید و به مدت یک ساعت در حالت دم قرار دهید. 
حالا دلمه برگ مو آماده است نوش جان کنید. 
نکته
چیدن برگه ها کف قابلمه برای درست کردن ته دیگ و جلوگیری از سوختگی است. 
می توانید گوشت را نصف گوساله و نصف گوسفند استفاده کنید تا چربی متعادلی داشته باشد. 
سبزی برگ مو در واقع سبزی معطر است بنابراین با ذائقه خودتان می توانید تغییر دهید.  
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.