2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
چطور یک پنیر خانگی به سبک کارخانه درست کنیم

چطور یک پنیر خانگی به سبک کارخانه درست کنیم

طرز تهیه پنیر در خانه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -پنیر خانگی از سلامت بالایی برخوردار است بنابراین اگر تصمیم دارید در خانه پنیر درست کنید از یک دستور آماده سازی عالی استفاده کنید.


مواد لازم برای تهیه پنیر خانگی

شیر پر چرب    ۳ کیلوگرم
سرکه    ۹  قاشق غذاخوری
نمک    ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنیر
طرز تهیه پنیر خانگی


ابتدا شیر را در یک قابلمه قرار دهید تا بجوشد. وقتی شیر به جوش آمد سرکه را به آن اضافه کنید و صبر کنید تا شیر و سرکه کاملا ترکیب شود و بجوشد. حین جوشیدن تکه های شیر دلمه می بندد و در واقع در این مرحله پنیر تشکیل می شود.

حالا تکه را جدا کنید و در یک پارچه تمیز بریزید . پارچه را از جایی آویزان کنید تا آبش برود. حالا مواد داخل پارچه را در یک آبکش قرار دهید و یک شی سنگین روی آن بگذارید تا تکه ها بهم بچسبد و شکل بگیرد. 


وقتی که شکل گرفت پنیر شما تقریبا آماده است می توانید آب نمک را درست کنید. برای تهیه آب نمک ، باقی مانده شیر را در یک ظرف بریزید و نمک را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا نمک در آن حل شود. حالا تکه های قالب بسته پنیز را داخل آن بریزید. 4 ساعت در همان حالت پنیر را رها کنید. پنیر شما آماده است می توانید نوش جان کنید.  

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.