2024/05/06
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی و جاافتاده

طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی و جاافتاده

طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی و جا افتاده را اینجا بخوانید

جامعه پویا -قورمه سبزی مجلسی یکی از غذاهایی است که پخت آن ترفند خاصی دارد. برای اینکه بتوانید قورمه سبزی مجلسی درست کنید ما را دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ تا ۵ نفر


گوشت گوسفندی    ۴۰۰ گرم
سبزی خورشتی    ۱ کیلو گرم
لوبیا قرمز یا چیتی    ۲۰۰ گرم
لیمو عمانی    ۴ عدد
نمک و فلفل سیاه    به میزان دلخواه
آب    به میزان لازم
پیاز    ۱ عدد

طرز تهیه قورمه سبزی
طرز تهیه تهیه قورمه سبزی


لوبیا را که از شب قبل خیس کرده اید به صورت جداگانه بپزید. همزمان می توانید سبزی قورمه سبزی را هم سرخ کنید و کناری قرار دهید. حالا یک قابلمه مناسب انتخاب کنید. پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و کمی سرخ کنید خامی پیاز به طور کامل باید گرفته شود. حالا گوشت را اضافه کنید و تفت بدهید وقتی گوشت سفید شد کمی آب به آن اضافه کنید و در قابلمه را ببندید . صبر کنید تا گوشت خوب بپزد. حالا نوبت اضافه کردن ادویه جات  شامل نمک، فلفل و لیمو عمانی و لوبیا است. آنها را به خورش اضافه کنید. یک ربع که از اضافه کردن و قل زدن آن گذشت حالا سبزی را اضافه کنید. در قابلمه را ببندید و به مدت نیم ساعت صبر کنید تا خورش بجوشد و مواد به خوبی با هم مخلوط شود. به اندازه یک قاشق غذاخوری شنبلیله خشک به خورش اضافه کنید تا عطر آن حسابی خورش شما را معطر کند. 
وقتی مواد خوب جا افتاد و آب آن را هم کافی تشخیص دادید. زیر اجاق را خاموش کرده و دو تا سه قالب یخ داخل آن بریزید. در قابلمه را ببندید و صبر کنید تا یخ آب شود. اینکار باعث می شود تا خورش شما حسابی روغن بی اندازد. 
حالا خورش قورمه سبزی مجلسی آمده است . با پلو نوش جان کنید. 


نکته 


بهتر است سبزی قورمه سبزی اسفناج بیشتری داشته باشد تا خورش لعاب بی اندازد. 
شنبلیله ممکن است باعث تلخی غذا شود بنابراین مقداری که برای سبزی انتخاب می کنید نباید زیاد باشد. می توانید به صورت خشک برای عطر آن استفاده کنید. 
می توانید از برگ لیمو به جای لیمو عمانی استفاده کنید. رب لیمو عمانی هم بسیار خوشمزه کننده است. 
لوبیا چینی لعاب بیشتری می دهد بنابراین برای قورمه سبزی مجلسی مناسبتر است. 

کمی دنبه به گوشت اضافه کنید.غذا بسیار لذیذ می شود.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.