2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
طرز تهیه حلیم با بلغور گندم خیلی سریع و مجلسی

طرز تهیه حلیم با بلغور گندم خیلی سریع و مجلسی

طرز تهیه حلیم با بلغور گندم را اینجا بخوانید

جامعه پویا -حلیم یک دسر خیلی خوشمزه و عالی است که اگر با بلغور گندم درست کنید بسیار دلچسبتر خواهد شد. 

مواد لازم برای تهیه حلیم با بلغور گندم


گندم پوست کنده    ۲۵۰ گرم
گوشت گوسفندی    ۴۰۰ گرم
پیاز    ۱ عدد متوسط
چوب دارچین    ۱ تکه
زردچوبه    نصف قاشق چایخوری
دارچین و نمک    به مقدار کافی
روغن یا کره    برای تزیین

حلیم گندم

طرز تهیه حلیم با بلغور گندم


ابتدا گندم را از یک شب قبل بخیسانید ودوبار آبش را عوض کنید بعداز اینکه گندم خوب خیس خورد حالا گندم را در یک قابلمه مناسب بریزید و دو برابر حجم گند هم آب در آن بریزید. وقتی آب جوش امد کف خای ایجاد شده روی آن را جمع کنید. 
حالا حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم گندم با حرارت ملایم بپزد و لعاب بیندازد. پس از اینکه گندم پخت آنرا داخل میکسر یا غذاسز می ریزیم و میکس می کنیم. حالا گندم میکس شده را مجددا به قابلمه بر می گردانیم. در ادامه آب گوشت و گوشت ریش ریش شده را اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را کمی می کنیم و مداوم با یک قاشق چوبی حلیم را به صورت رفت و برگشتی هم می زنیم تا ته نگیرد. حالا نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم. اگر می خواهید حلیم را با شکر مصرف کنید نمک کمتری بریزید. هم زدن حلیم را تا جایی که حلیم کشدار و غلیظ شود ادامه می دهیم. در اخر حلیم اماده شده را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و با دارچین، کنجد و روغن تزیین می کنیم.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.