2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
طرز تهیه کباب مرغ نرم و مجلسی

طرز تهیه کباب مرغ نرم و مجلسی

طرز تهیه کباب مرغ نرم و خوشمزه

جامعه پویا -کباب مرغ یک کباب به صرفه و بسیار خوشمزه است که به راحتی می توانید در خانه آن را تهیه کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر


سینه و ران مرغ    ۴ تکه
پیاز    ۱ عدد متوسط
سیر    ۲ حبه
فلفل دلمه ای    ۱ عدد
کره    ۴۰ گرم
آب لیمو ترش    ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده    ۲ قاشق غذاخوری
سماق قرمز    ۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری    ۳ قاشق غذاخوری
پاپریکا و ادویه مرغ    به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

کباب تابه ای مرغ

طرز تهیه کباب مرغ


ران و سینه مرغ را که کاملا نرم و یخ زدایی شده و تمیز کرده اید چرخ کنید. بهتر است دوبار اینکار را انجام دهید. سپس سیر و پیاز را رنده کرده و آب آن را به طور کامل بگیرید. می توانید فلفل دلمه را هم رنده کنید اما اگر به صورت نگینی خرد کنید شکل بهتری به کباب می دهد. حالا مواد را با مرغ چرخ شده مخلوط کنید. در ادامه سماق، آرد سوخاری ، پاپریکا و نمک و فلفل و ادویه مرغ را اضافه کنید و حسابی مخلوط کنید و ورز بدهید. حالا روی آن یک سلیفون بکشید و به مدت دو ساعت در یخچال استراحت دهید. 
بعد از دو ساعت کباب را سیخ بگیرید. کره را که با دمای معمولی آب شده همراه زعفران مخلوط کنید و با فرچه روی کباب بمالید ، کباب را روی کباب پز یا زغال قرار دهید و کباب کنید. 

نکته 


توجه کنید کباب مرغ خیلی سریع آماده می شود پس مرتب پشت و رو کنید تا نسوزد. در آخر می توانید لیمو ترش را به آن اضافه کرده و نوش جان کنید. 
اگر نرمی کباب برایتان خیلی مهم است می توانید سینه مرغ را با گوشت گوسفندی یا سنگدان مخلوط کنید تا کباب کاملا نرم شود. می توانید کباب را در تابه گریل هم آماده کنید
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.