2024/05/06
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
طرز تهیه حلوا ساده فوری و مجلسی

طرز تهیه حلوا ساده فوری و مجلسی

طرز تهیه حلوای ساده را اینجا بخوانید

جامعه پویا -حلوا یک دسر عالی و خوشمزه است که در خانه به مقدار کم می توانید درست و نوش جان کنید. 


مواد لازم


آرد گندم    2 پیمانه
شکر    یک و نیم پیمانه
روغن     یک پیمانه
گلاب    یک سوم  پیمانه
پودر هل    به میزان لازم
زعفران    به میزان لازم
کره    25گرم

حلوا ساده
طرز تهیه حلوای ساده


ابتدا شهد را آماده کنید. شکر را داخل ظرف بریزید و با آن روی آن را بپوشانید و سپس روی حرارت کم قرار دهید. وقتی که شکر آب شد و شهد آماده شد پودر هل و زعفران را به آن اضافه کنید و در گوشه ای قرار دهید.
 قابلمه را روی اجاق بگذارید و آرد را داخل قابلمه بریزید .سپس آن را مدام هم بزنید تا خامی آرد گرفته شود سپس روغن را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا آرد سرخ شود وقتی که آرد سرخ شد و تقریبا طلایی شد،حالا  گلاب و کره را اضافه کنید و هم بزنید شهد را به آن اضافه کنید توجه داشته باشید که شهد را باید آرام آرام اضافه کنید وبه صورت مرتب مواد را هم بزنید. بعدازاینکه اضافه کردن شهد تمام شد به مدت یک دقیقه حلوا را روی حرارت قرار دهید. بعد قابلمه را بردارید وحلوای داخل آن را تابد بدهید. به مدت 5 دقیقه اینکار را ادامه دهید . سپس در قابلمه را با یک دمکنی بپوشانید ومحکم ببندید یه مدت نیم ساعت رها کنید . حالا حلوای شما آماده است نوش جان کنید.

نکته

هرچه بیشتر آرد را سرخ کنیدحلوا پررنگتر می شود. 

اگر می خواهید حلوا طلایی شود وقی که آرد تقریبا شیری رنگ شد شهدرا اضافه کنید و دیگر آرد را سرخ نکنید

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.