2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
برای سوزش گلو چی خوبه

برای سوزش گلو چی خوبه

برای درمان سوزش گلو چی بخوریم؟ اینجا را بخوانید

جامعه پویا -سوزش گلو یکی از مهمترین نشانه های ابتلا به سرماخوردگی ، کرونا و آنفولانزا است. به هر کدام از بیماری هایی که نام برده شد اگر مبتلا باشید بهترین راه این است که سوزش گلو که در پی آن عفونت نیز خواهد آمد مهار کنید. 


سوزش گلو به دلیل تجمع ویروس در منطقه گلو اتفاق می افتد. سوزش و در پی آن خشکی از عوارض تجمع ویروس در گلو است. 
جالب است بدانید که سرماخوردگی از دو راه وارد بدن می شود یکی مچ ما و دیگری گلو است. 
گلودرد و عفونت گلو همچنین آنفولانزا یا کرونا هرچه که باشد درمان آن مراقبت و نوشیدن نوشیدنی های گرم است. باید محیط گلو را همیشه تر نگهداری کنید. 


چای زنجبیل لیمو


یکی از بهترین نوشیدنی‌هایی که می توانید استفاده کنید چای ، زنجبیل ، لیمو است. مقداری زنجبیل تازه را تکه کنید و داخل قوری بریزید و صبر کنید تا در کنار چای دم بکشد سپس حین سرو آن لیموی تازه را هم در آن بچکانید و میل کنید. 

درمان گلو درد
چای عسل لیمو


چای عسل و لیمو یکی دیگر از نوشیدنی‌هایی است که می توانید در دوران سوزش گلو استفاده کنید. توجه داشته باشید لیمو و عسل رنگ چای را تغییر می دهد نگران نباشید این بخاطر ترکیبات عسل است. سعی کنید از عسل طبیعی و خالص استفاده کنید. عسل بابا عنایت که از کوهستان‌ سبلان تهیه شده است یکی از بهترین انتخاب‌هاست. 

بیشتر بخوانید : محصولات و قیمت فروشگاه اینترنتی بابا عنایت


نعناع عسل دارچین


دیگر نوشیدنی که می توانید استفاده کنید نعناع و عسل است. برگ نعناع را خوب بشویید و دم کنید مقداری عسل و  چوب دارچین در آن بریزید و میل کنید .می توانید از کاکوتی، آویشن ، پونه و مرزه هم برای دمنوش استفاده کنید. 
توجه داشته باشید که اگر حساسیت به یکی از مواد پیشنهادی دارید از استفاده از آن پرهیز کنید. آنچه گفته شد جنبه درمانی ندارد جنبه کمک کننده دارد و درمان اصلی باید از سوی پزشک تجویز شود. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.