2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
طرز تهیه قورمه سبزی جا افتاده در قابلمه سنگی

طرز تهیه قورمه سبزی جا افتاده در قابلمه سنگی

با قابلمه سنگی قورمه سبزی بی نظیر و مجلسی درست کنید

جامعه پویا -قرمه سبزی به شناسنامه خوراکی های ایرانی مشهور شده است. طریقه پخت قرمه سبزی را همه می دانند اما قلقل خوشمزه و سیاه شدنش را خیر.


قرمه‌سبزی در قابلمه سنگی (همان ظرف طبخ دیزی سنگی) یکی از انواع پخت خوشمزه این خورشت محبوب است که ارزش یک‌بار امتحان‌کردن را دارد منتها اگر قصد دارید این خورشت را در این نوع قابلمه امتحان‌کنید، بهتراست آن را به روزی موکول ‌کنید که فرصت کافی برای در خانه‌ماندن دارید؛ چرا که پخت قرمه‌سبزی در این قابلمه‌ها زمان‌ بیشتری می‌برد و البته خورشت جاافتاده و چرب‌و‌چیلی‌تری تحویل‌تان می‌دهد. در این مطلب از قلق‌های پخت قرمه‌سبزی در این قابلمه‌ها می‌گوییم.

قورمه سبزی

بیشتر بخوانید : طرز تهیه خورش قورمه سبزی مجلسی و نکاتی که سرآشپزها بلدند


 قلق های خورشت جاافتاده


سنگ قابلمه‌های سنگی و به اصطلاح «هرکاره» را از دل طبیعت بیرون می‌آورند. بافت سنگی این قابلمه‌ها به آب کمتری برای پخت نیازدارد و همین باعث لعابی و خوشمزه‌تر شدن خورشت قرمه‌سبزی می‌شود. برای پخت این خورشت در قابلمه سنگی، بهتر است لوبیا را از 12 ساعت قبل خیس‌ و به صورت نیمه جوشانده به قابلمه اضافه‌کنید. آب را به صورت پیمانه‌ای به خورشت اضافه‌کنید تا مقدار آب بیشتر از انتظارتان نباشد. همین‌طور رمز خوشمزه‌شدن قرمه‌سبزی در قابلمه‌های سنگی، پخت طولانی با شعله‌ کم یعنی همان ریزجوشیدن و قل‌قل‌های کوچک است. سعی‌کنید در طول پخت در قابلمه را زیاد بازنکنید تا بخار حاصل از جوش از قابلمه خارج‌نشود. اگر می‌خواهید قرمه‌سبزی تیره‌تری داشته‌باشید بهتر است سبزی را جداگانه در یک ظرف دیگر خوب سرخ‌کنید و بعد به مواد در حال جوش در قابلمه سنگی اضافه‌کنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.