2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی و رستورانی

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی و رستورانی

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی و رستورانی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -زرشک پلو با مرغ غذایی ایرانی و بسیار پرطرفدار است. اگر می خواهید زرشک پلو با مرغ درست کنید از دستورپخت رستورانی که در زیر می‌آید استفاده کنید. 


مواد لازم برای تهیه زرشک پلو با مرغ


برنج    ۴ پیمانه
پیاز    ۱ عدد
سیر    ۲ حبه
زرشک    ۱ پیمانه
کره    ۲۵ گرم
سینه یا ران مرغ    ۴ تکه
آبلیمو    ۲ قاشق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه    به میزان لازم
زعفران دم کرده    به میزان لازم
رب گوجه فرنگی    ۲ قاشق غذا خوری
شکر    ۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی
زردچوبه و روغن    به مقدار کافی

زرشک پلو با مرغ


طرز تهیه 


برای تهیه زرشک پلو با مرغ ابتدا مرغ را آماده می کنیم. در قدم اول مرغ را طعم‌دار می کنیم مقداری زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را با یک قاشق غذاخوری روغن مایع ترکیب می کنیم، سپس روی تکه های گوشت مرغ می مالیم و به مدت نیم ساعت به مرغ استراحت می دهیم تا خوب مزه‌دار شود. 


سپس پیاز و سیر را به صورت نگینی خرد می کنیم و تفت می دهیم. در ادامه مرغ را داخل تابه می گذاریم و به صورت پشت و رو سرخ می کنیم می توانید اینکار را با روغن بسیار کم و در کنار پیاز و سیر انجام دهید. 


در ادامه مقداری رب هم در مخلفات تفت بدهید حالا مقدار کمی آب روی مرغ بریزید و در آن را ببندید و روی شعله کم قرار دهید تا بپزد. 
حالا در یک قابلمه آب بریزید تا برنج را آبکش کنید. برنج را مطابق آنچه بلد هستید آبکش کنید. برای برنج آبکش بهتر است برنج را از قبل خیس کنید و دو ساعت در حالت خیس قرار دهید. سپس برنج را داخل آب جوشیده بریزید وقتی که برنج به قل ریز افتاد آن را آبکش کنید ، اگر آب زیادی روی برنج بریزید برنج‌ها شکسته می شود بنابراین بهتر است آن را کم بشویید. 


سپس برنج را کف قابله بریزید و آب و روغن را هم روی آن بریزید و وقتی که قابلمه به دم افتاد زیر شعله را کم کنید و دم کنی هم روی آن قرار دهید. 
تا وقتی برنج و مرغ آماده شود زمان آماده کردن زرشک است. زرشک را خیس کنید وقتی که خوب خیس خورد و جان گرفت حالا مقدار کمی روغن داخل تابه بریزید ، زرشک را داخل آن بریزید و شکر را هم اضافه کنید شعله باید خیلی کم باشد تا شکر آب شود توجه داشته باشید زرشک نسوزد. 
در این مرحله مقداری از زعفران را داخل زرشک بریزید . مقداری را هم نگهدارید وقتی مرغ پخت و موقع خاموش کردن آن شد به مرغ اضافه کنید و 5 دقیقه بعد شعله را خاموش کنید. 


بعد از نیم ساعت برنج هم دم می کشد. حالا وقت سرو غذاست می توانید زرشک پلو را لابه لا سرو کنید و می توانید آن را جداگانه سرو کنید. اگر تصمیم گرفتید جدا سرو کنید برنج را در دیس بکشید روی آن را با زرشک تزئین کنید و مرغ را هم اضافه کرده و نوش جان کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.