2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
چطور بوی سویا را از غذا بگیریم

چطور بوی سویا را از غذا بگیریم

روش هایی برای از بین بردن بوی بد سویا در غذا

جامعه پویا -مصرف سویا یکی از ضروریات زندگی است مخصوصا برای کودکان. سویا پروئین گیاهی است که می توانید غذاهای متنوع زیادی با ان درست کنید.
ممکن است احساس کنید سویا عطرِ غذای شما را خراب کرده است و بوی نامطبوعی می‌دهد و از ریختن سویا در غذا صرف‌نظر می‌کنید. لطفاً عجولانه تصمیم نگیرید چراکه ما روش گرفتن بوی سویا را برای شما شرح خواهیم داد.


  چطور سویا را طعم دار کنید


 سویا هم مانند گوشت یک ماده غذایی خام است و طبیعتاً بوی خوبی ندارد که با طعم‌دار کردن آن می‌توانید این بوی بد را خنثی کنید. به این صورت که ابتدا سویا را در آب جوش بریزید و سپس آب کشی کنید و ادویه بزنید.


  شیر بهترین ماده برای از بین بردن بوی سویا


 سویا را در شیر بجوشانید تا حدی که یک مقدار نرم شود. به‌اعتقاد برخی از آشپزهای بزرگ این کار، طعم و عطر سویا را به‌طور کامل عوض می‌کند و عطر این ماده مغذی به ‌سمت گوشت می‌رود.

غذا با سویا
  سویا را تفت دهید


 سویا را در آب جوش نیم‌پز کنید و در آبکش بریزید. سویا را به‌ همراه پیاز و فلفل دلمه‌ای خرد شده و آویشن، روی اجاق قرار دهید و در کره تفت دهید. این کار طعم و بوی خیلی بهتری به غذای شما خواهد داد.


  استفاده‌ از طعم دهنده


 در این روش، بعد از این که پیاز را خرد کردید و با سویا روی اجاق قرار دادید، عصاره گوشت، رب گوجه فرنگی و زعفران را به این ترکیب اضافه کنید تا کاملاً بوی نامطبوع سویا رفع شود.    


  ادویه‌های تند بهترین روش بوگیری سویا


زنجبیل، آویشن و پودر گشنیز چون طعم تندی دارند تا حد زیادی می‌توانند جلوی بوی نامطبوع سویا را بگیرند. استفاده از تمام ادویه‌های ذکر شده بستگی به ذائقه شما و اعضای خانواده دارد.


  از معجزه مرکبات غافل نشوید


 برای این که طعم بهتری به سویا و طبعاً غذای خود بدهید سویا را در آب پرتقال یا آب نارنج به‌مدت ۱۰ دقیقه خیس کنید تا سویا کمی نرم شود. حالا سویای شما با یک طعم جدید آماده مصرف است.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.