2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
گلپرچه خواصی فوق العاده و عالی برای بدن دارد

گلپرچه خواصی فوق العاده و عالی برای بدن دارد

گلپر گیاهی از گروه چتری سانان است که خواص شگفت انگیزی برای بدن دارد. از جلوگیری از سرطان تا لاغری به شما کمک می کند همه چیز درباره گلپر را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -گلپر گیاهی بسیار پرخاصیت و خاص است که اگر از فواید درمانی آن آگاه باشید هرگز آن دست برنمی‌دارید. این گیاه پرخاصیت و خوشمزه پتانسیل درمانی بالایی دارد. 


گلپر در ایران در مناطق مختلف کشور رشد می کند. هرچند در ابتدا تصور می شد این گیاه یک گیاه رونده و مزاحم است اما با مشخص شدن خواص درمانی که دارد بسیار مورد توجه مردم قرار دارد. جالب است بدانید گیاه گلپر به عنوان گیاهی که می‌تواند در پیشگیری از سرطان، آلزایمر و پارکینسون موثر باشد یاد می‌شود. 

 


گلپر چه خواصی دارد


گلپر در طب سنتی جزء گیاهانی است که طبع گرمی دارد. می‌توانید گلپر را با هر ماده‌ای که طبع سردی دارد استفاده کنید. گلپر را می‌توانید با انار، خیار، گوجه سبز و هر میوه ای که نمک به آن اضافه می‌کنید و میل می کنید به عنوان طعم دهنده اضافه کنید. طبع گرم این گیاه برای جلوگیری از عوارض سردی مواد غذایی بسیار موثر است. همچنین گلپر را می‌توانید در ماست هم استفاده کنید. 
از انجایی که گلپر یک گیاه ضد التهاب است برای درد خیلی موثر است. افرادی که به دلیل بالا رفتن سن، بیماری روماتیسیم یا مشکلاتی که با التهاب بدن در ارتباط است درصورتی که به صورت پیوسته از گلپر استفاده کنند می‌توانند التهاب بدن خود را به راحتی از بین ببرند. 

خواص گلپر


گلپر گیاهی که با بیماری های سخت مبارزه می‌کند


همانطور که می‌دانید رادیکال‌های آزاد موجود در بدن یکی از عوامل مهم ایجاد بیماری‌های سرطان، آلزایمر، پارکینسون است. به تازگی  متخصصان و پژوهشگران متوجه شدند ، گلپر یکی از مهمترین عوامل از بین بردن این رادیکالهاست. بنابراین گیاه گلپر می‌تواند بسیار در پیشگیری از بیماری‌های سخت موثر باشد. 

 


مبارزه با چربی کبد با گلپر


گلپر همچنین یک گیاه چربی‌سوز است. همانطور که گفته شد گلپر گیاهی با طبع گرم است و سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد. شما می‌توانید گلپر را به صورت چای دم کرده و نوش جان کنید. اینکار باعث می‌شود تا کبد شما سم‌زدایی هم بشود. چای گلپر علاوه براینکه کبد را سم‌زدایی می‌کند برای کبدهای چرب‌هم بسیار مفید است. کبد چرب غیر الکلی با گلپر به سمت سلامت می‌رود. 
اگر قصد دارید از گلپر برای از بین بردن چربی کبد استفاده کنید آن را به صورت دم کرده روزی دو فنجان میل کنید. 

 


گلپر یک ضد التهاب قوی


همانطور که گفته شد مهمترین خاصیت گلپر ضد التهاب بودن آن است. اگر مفاصل شما دچار التهاب است و ضربه‌ای به آن وارد شده‌است یا براثر بیماری دچار التهاب در عروق و مفاصل هستید دم  نوش گلپر می‌تواند برای کاهش التهاب به شما کمک کند. گلپر از جمله گیاهانی است که در کهیر سرما بسیار موثر است. افرادی که دچار حساسیت و کهیر سرما هستند. می توانند از گلپر استفاده کنند. دم کرده این گیاه برای کهیر سرما کارآمد است. 

 

مضرات گلپر

گلپر ضد عفونی کننده قوی

 

بررسی هایی بر روی خواص ضد دردی این گیاه انجام شد. استفاده از این گیاه، برای درمان زخم های پوستی توصیه می شود. کاربرد عصاره گیاه روی زخم ها، به ضد عفونی کردن آن ها و جلوگیری از گسترش آن ها کمک میکند.

 

گلپر یک ضد درد قوی 

 

مهمترین عامل درد التهاب است هرچند هر التهابی منجر به درد نمی  شود اما اصولا قسمت هایی از بدن که درد میگیرد دچار التهاب هم می شود از انجایی که گلپر یسک ضد التهاب قوی است یک ضد درد قوی نیز هست. عصاره گیاه گلپر را روی موضع بمالید و آن را با یک پارچه تمیز ببندید اینکار باعث می شود تا موضعی که درد می کند خیلی زود آرام شود.

 

 

ضد نفخ و باد روده بسیار قوی

 

گلپر ضد نفخ نیز هست. اگر فرزند شما دچار نفخ روده و معده است به راحتی می توانید با دم نوش گیاه آن را برطرف کنید. این گیاه معمولا با میوه ها و مواد غذایی استفاده می شود که طبع سردی دارند و نفاخ نیز هستند. از جمله میوه ها و سبزجیات می توان به گوجه سبز، خیار، پرتقال، باقالا  و انار اشاره کرد. اگر دچار باد روده هستید به راحتی می توانید با خوردن دم نوش گلپر خود را از مشکلی که دارید خلاص کنید. 

 

دم نوش گلپر

گلپر مفید برای تسریع در بارداری

 

اگر قصد دارید باردار شوید حتما گلپر بنوشید، گلپر هورمون های زنانه را بالا برده و در خصوص بارداری کمک کننده است. اگر می خواهید پسردار شوید گلپر در این خصوص کمک کننده است.

 

عوارض گلپر 

عصاره این گیاه سمی است و اگر در تماس با پوست قرار بگیرد، حساسیت به نور خورشید را تحریک می کند. فرد خارش، قرمزی، اگزما و سوزش را تجربه خواهد کرد.

افراد کمی دچار سوختگی درجه سوم می شوند. نشانه هایش تا یک سال طول می کشند.

دانه های گیاه گلپر ایرانی گیاهان همسایه را می کشد. بنابراین وقتی آن را در باغ می کارید، باید مراقبش باشید.

نکته

از گلپر در غذاهای مختلف به عنوان ادویه استفاده کنید. شما می توانید در انواع شامی کباب، کتلت، لوبیا، عدسی، ماست، و.... از گلپر استفاده کنید و از عطر و طعم خاص آن لذت ببرید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.