2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
طرز تهیه دلمه برگ مو خیلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه دلمه برگ مو خیلی خوشمزه و مجلسی

دلمه برگ مو را در این فصل بپزید و لذت ببرید

جامعه پویا -دلمه برگ مو یک غذای بسیار خوشمزه و عالی است که به راحتی می توانید در خانه درست کنید. این غذا در فصل برگ مو بسیار خوشمزه است. 


مواد لازم برای تهیه دلمه برگ مو


برنج    ۲ لیوان
لپه    ۱۰۰ گرم
سبزی دلمه    ۲۰۰ گرم
پیاز    ۱ عدد
گوشت چرخ کرده    ۲۰۰ گرم
شکر    ۲ قاشق غذاخوری
سرکه    نصف لیوان
برگ مو    به تعداد کافی
نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی
زردچوبه و روغن    به مقدار کافی

دلمه برگ مو

طرز تهیه دلمه برگ مو


ابتدا لپه و برنج را به صورت جداگانه خیس می کنیم، بعد از دو ساعت هرکدام را به صورت جداگانه می پزیم و در برنج نمک و روغن نریزید، حالتی که می خواهید برنج را کته کنید بپزید تا نرم شود. حالا پیاز را نگینی کرده و سرخ کنید، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و تفت بدهید، در ادامه سبزی دلمه را اضافه کرده و خوب هم بزنید و توجه داشته باشید مواد شما آب نداشته باشد، حالا مواد را با لپه و برنج پخته شده بخوبی هم بزنید. زردچوبه و نمک و فلفل را هم اضافه کنید و هم بزنید و مواد را استراحت بدهید. 


حالا در این مرحله برگ دلمه را آماده کنید، آب را بجوشانید، برگ دلمه را داخل آب بیاندازید و یک دقیقه بعد از جوشیدن آن را خارج کنید. 
حالا برگه ها را آماده کنید اگر برگ دلمه کوچک است دو برگ را روی هم قرار دهید و اگر بزرگ است همان یک برگ کافی است. مقداری مواد داخل آن بریزید و طوری که دوست دارید بپیچید برخی دوست دارند برگ دلمه را مدادی بپیچند و برخی آن را بقچه می کنند این به سلیقه خود شماست که چطور آن را بپیچید. یک سری برگ دلمه ته قابلمه قرار دهید، سپس دلمه را بچینید.شعله را روشن کنید و دلمه روی اجاق قرار دهید، نصف لیوان آب داخل قابلمه بریزید تا بخار بیفتد، وقتی بخار افتاد دم‌کنی روی آن قرار دهید و در همان حالت بگذارید.


حالا نوبت آماده کردن سرکه شیره است در یک ظرف سرکه را بریزید، شکر را به آن اضافه کنید شعله را کم کنید که سرکه و شکر به آرامی در هم حل شوند، باید آرام آرام هم بزنید. مواد که به قوام لازم رسید زیر شعله را خاموش کنید و سرکه شیره را به دلمه اضافه کنید، در دلمه را ببندید و صبر کنید تا به مدت 6 دقیقه در حالت دم باقی بماند. 
دم کنی را بردارید و زیر شعله را خاموش کنید دلمه برگ مو آماده است نوش جان کنید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.