2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
با این روش ماندگاری کاهو را بیشتر کنید

با این روش ماندگاری کاهو را بیشتر کنید

بهترین روش نگهداری کاهو و ماندگاری بیشتر آن چیست

جامعه پویا -کاهو جزو سبزیجاتی است که در موقعیت‌های متنوعی می‌توان از آن استفاده کرد و لذت برد. اما دردسر ما این است که در خانواده‌های کم جمعیت امروزی، کاهو بعد از شستن در یک مرحله مصرف نمی‌شود و نگهداری کاهوی باقی مانده، بدون این‌ که کیفیتش کم شود و رنگش تغییر کند نیاز به دانستن نکات زیادی دارد؛ نکاتی که در ادامه خیلی گذرا مرورشان خواهیم کرد تا بتوانید کاهو را برای مدت بیشتری نگهداری کنید:


   کاهو را خشک کنید


کاهو اگر به ‌صورت خیس و مرطوب در یخچال قرار گیرد، به ‌سرعت تازگی خود را از دست می‌دهد. برای همین بهتر است کاهوی شسته شده را  قبل از گذاشتن در یخچال به طور کامل خشک کنید تا طراوت و شادابی خود را حفظ کند. اما چطور؟
1) برای خشک کردن اول هر برگ را جداگانه تکان دهید تا آب اضافی روی برگ‌ها  گرفته شود.
 2)  برای خشک کردن بیشتر کاهو از حوله آشپزخانه استفاده کنید. با حوله اندک رطوبت باقی‌مانده هم گرفته می‌شود.
 3) اگر از قبل قسمت‌های نامرغوب هر برگ را جدا نکرده‌اید آن را جدا کنید و سپس به مرحله بعد بروید.


   برای افزایش ماندگاری کاهو چه کنیم؟


اگر کاهو را در یخچال مثل میوه و دیگر سبزیجات نگهداری کنید، بعد از گذشت مدت کوتاهی برگ‌های کاهو قهوه‌ای ‌رنگ می‌شوند و تازگی خود را از دست می‌دهند. برای جلوگیری از این اتفاق روش‌هایی وجود دارد که در ادامه مرورشان می‌کنیم:
1) برای تازه ماندن کاهو به مدت یک هفته، تعدادی برگ کاهو را در کیسه پلاستیکی به همراه چند دستمال‌کاغذی قرار دهید. در این روش نباید تعداد زیادی برگ کاهو در یک کیسه روی‌ هم قرار بگیرند.
 2) برای این‌ که یک هفته دیگر بیشتر بتوانید از کاهوها نگهداری کنید، به‌ جای کیسه پلاستیکی از کیسه‌های نخی استفاده کنید. برای  جلوگیری از سرمازدگی این سبزیجات بهتر است  از کیسه‌های زیپ‌دار استفاده کنید.
 3) بهتر است کاهو را مثل بقیه سبزیجات تازه بخرید؛ اما اگر به هر دلیلی حجم زیادی کاهو خریده‌اید تا زمان مصرف، آن‌ها را نشویید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.