2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
ترفند مخلوط کردن نعناع در دوغ

ترفند مخلوط کردن نعناع در دوغ

بهترین روش مخلوط کردن نعناع در دوغ

جامعه پویا -اینکه در دوغ سبزیجات مخصوصا نعناع خشک روی آن جمع می‌شود هم زشت است و هم آزار دهنده . اما روشی وجود دارد که می‌توان نعناع را در دوغ حل کرد. 


هوا گرم شده و کنار غذا یک نوشیدنی مفید و سالم مثل دوغ حسابی می‌چسبد تا با هزینه کمتر، بدون ضرر و حتی با داشتن خاصیت از خوردن یک نوشیدنی با غذا لذت ببریم و بی‌خیال نوشیدنی‌های گازدار مثل نوشابه شویم. اما دردسر ماجرا این است که خیلی از ما ترجیح می‌دهیم به دوغ‌مان نعناع اضافه کنیم. 

نعناع در دوغ


در این شرایط حتی اگر سنگ به پای نعناع ببندید بازهم روی دوغ شناور می‌شود که هم ظاهر خوبی ندارد هم طعم آن خوب منتقل نمی‌شود؛ چون یک بخش دوغ پر از نعناع است و بخش زیادی نه. برای این‌که از دست شیطنت نعناع ها راحت شوید و آن‌ها را داخل دوغ شناور کنید، کافی است از یک ترفند خیلی ساده استفاده کنید. 


نعناع را داخل ظرف بریزید. کمی آب‌جوش به آن اضافه کنید و با قاشق خوب هم بزنید. بعد هم به لیوان یا پارچ دوغ اضافه کنید. با این ترفند، نعناع دیگر روی دوغ نمی‌ماند، اما باید سعی کنید با غلظت دوغ و البته وجود یخ، خنکی و طعم آن‌را به تعادل برسانید که حضور کمی آب‌جوش احساس نشود. یکی دوبار که امتحان کنید قلق کار دست‌تان می‌آید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.