2024/05/06
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
طرز تهیه حلوای نذری برای 50 نفر

طرز تهیه حلوای نذری برای 50 نفر

طرز تهیه حلوای نذری برای 50 نفر را اینجا بخوانید

جامعه پویا -حلوا یک دسر ایرانی است که درمراسم های مذهبی و عزاداری مورد توجه است . اگر می خواهید برای 50 نفر حلوا درست کنید. این مطلب را بخوانید.


مواد لازم برای تهیه حلوا


 آرد سنگک: 6 لیوان
 شکر: 6 لیوان
 آب: 4لیوان
 روغن جامد: 4 لیوان
 روغن مایع: یک لیوان
 کره: 100گرم
 گلاب: یک لیوان
 زعفران ساییده‌شده: یک قاشق غذاخوری
 هل سبز دم‌کرده: یک سوم لیوان


  طرز تهیه حلوا 


  بهتر است قبل از همه شربت حلوا را آماده‌کنید. آب و شکر را در قابلمه دیگری بریزید، آن را روی حرارت ملایم بگذارید و اجازه بدهید تا شکر خوب حل‌شود. وقتی شکر حل‌شد گلاب، زعفران و هل دم‌کرده را به آن اضافه‌کنید و آن را از روی حرارت بردارید. شربت آماده است.
   برای پخت حلوا به قابلمه‌ای 3برابر مواد نیاز دارید چون وقتی شربت را اضافه‌می‌کنید حلوا کمی بالا می‌آید و به اطراف پاشیده‌می‌شود.
   آرد الک‌شده را در قابلمه بزرگ بریزید و روی حرارت کم بگذارید. وقتی کمی تفت‌خورد و طلایی‌ شد دوباره آن را الک‌کنید و به قابلمه برگردانید.
  حالا وقت اضافه‌کردن روغن جامد است. آرد را خوب با روغن تفت‌بدهید و مدام هم‌بزنید تا دانه‌های آرد داخل روغن باز‌شوند و شروع به تغییر رنگ‌ بکنند. این مرحله را باید آن‌قدر ادامه بدهید تا آرد کاملا سرخ‌شود و رنگ حلوا تغییرکند.
  وقتی بوی خوش آرد بلندشد قابلمه را از روی حرارت بردارید و آرام‌آرام شربت را به آن اضافه‌کنید تا گلوله‌های آرد از هم باز شود.
  قابلمه را روی حرارت کم بگذارید و هم‌زدن را ادامه‌بدهید تا آب اضافی تبخیر و مایه حلوا غلیظ‌تر‌شود.
  روغن مایع و کره را اضافه‌کنید و همچنان حلوا را هم بزنید تا به روغن بیفتد. در این مرحله اگر قابلمه را کج‌کنید مایه حلوا شبیه گهواره از این طرف به آن طرف می‌رود. حلوا آماده است و می‌توانید آن را در ظرف دلخواه‌تان سرو کنید.
 نکته:
 * پخت حلوا به صبر و زمان زیادی نیاز دارد. حرارت بالا و یک لحظه غافل شدن از آن می‌تواند حلوا را به یک دسر سوخته تبدیل‌کند.
*در طول پخت حلوا بهتر است از یک قاشق چوبی برای تفت‌دادن آرد استفاده‌کنید و مدام آرد را هم‌بزنید تا گلوله‌ نشود.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.