2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
نصب تندیس اهدای عضو در قطعه 307 بهشت زهرا(س)

نصب تندیس اهدای عضو در قطعه 307 بهشت زهرا(س)

در پی تفاهم نامه بین مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با سازمان بهشت زهرا(س) از تندیس و کتیبه اهدای عضو در قطعه 307 بهشت زهرا(س) رونمایی شد.

جامعه پویا -در پی تفاهم نامه بین مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با سازمان بهشت زهرا(س) از تندیس و کتیبه اهدای عضو در قطعه 307 بهشت زهرا(س) رونمایی شد.
با امضای تفاهم نامه ای بین سازمان بهشت زهرا(س) و مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت بر توسعه همکاری‌های مشترک میان این دوسازمان تاکید شد.
در جریان امضای این تفاهم نامه که محمدجواد تاجیک رئیس سازمان بهشت زهر(س) ، دکتر ساناز دهقان مسئول اداره پیوند و فراهم آوری وزارت بهداشت و مسئولین واحد های فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی نیز حضور داشتند به مسائلی همچون اهمیت فرآیند اهدای عضو ،ارتقای سرمایه انسانی با هدف حفظ جان بیماران نیازمند به پیوند اعضا، ارج نهادن به مقام اهداکنندگان اعضا و جایگاه بسیار خاص خانواده‌هایی که در بدترین شرایط روحی و عاطفی تصمیمی حیات‌بخش گرفته اند اشاره شد.
توسعه همکاری‌های مشترک بین سازمان بهشت زهرا (س) و مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اموری همچون زیبا سازی، رفاهی و بهره مندی از امکانات و ظرفیت‌های بهداشت زهرا(س) به قبور اهدا کننده عضو و ارائه خدمات به خانواده اهدا کنندگان در این تفاهم نامه آمده است.
در خلال برنامه امضای تفاهم بین دوسازمان بهشت زهرا(س) و مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت منعقد شد، در طی مراسمی از تندیس اختصاصی اهدای عضو ‌و کتیبه سنگی جان‌آفرینان در قطعه 307 و با حضورخانواده‌های اهداکننده رونمایی شد.
در این مراسم رونمایی، دکتر ساناز دهقانی مسئول ادراه پیوند و فراهم آوری وزارت بهداشت در سخنان خود به خانواده های اهداکننده ای که حضور داشتند گفت: ما در لحظاتی که شما تصمیم گرفتید اعضای بدن عزیزتان را اهدا کنید کنارتان بودیم. شاهد اشک هایتان بودیم، شاهد بودیم که چه طور از عزیزتان دل کندید و اجازه دادید چند بیمار نیازمند فرصت دوباره ای برای ادامه زندگی پیدا کنند.
وی در ادامه گفت: اگر امروز اینجا هستم ، حامل پیام تشکر از طرف گیرندگان و خانواده های آنها هستم.آنها گفته اند که سپاسگزاریم به خاطر گذشتی که از خودتان نشان دادیم.
مسئول ادراه پیوند و فراهم آوری وزارت بهداشت ادامه داد: طبق آمار در هر سه ساعت ، یک نفر از عزیزانی که در لیست انتظار منتظر دریافت عضو هستند به دلیل نرسیدن عضو پیوندی جانش را از دست می دهد و اگر شما خانواده های عزیز نبودید خانواده های زیادی بیمارشان را از دست می دادند.
دکتر دهقانی گفت:خوشبختانه همکاری خوبی با سازمان بهشت زهرا(س) در طی سالیان گذشته داشتیم . این همکاری در چندماهه گذشته بیشتر هم شده و امروز با امضای این تفاهم نامه شاهد هستیم در قطعه 307 بهشت زهرا(س) تغییراتی را برای بهبود شرایط رفاهی وامکانات بهتر خانواده های محترم اهدا کننده ایجاد شده است.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.