2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
همه آنچه درباره خارگوش  یا افسنتین و خواص آن باید بدانید

همه آنچه درباره خارگوش یا افسنتین و خواص آن باید بدانید

خارگوش یا افسنتین نوعی گیاه علفی است که برای درمان کرم روده استفاده می شود و خواص بسیار زیادی دیگر دارد. اگر می خواهید از خواص و مضررات خارگوش باخبر شوید این مطب را بخوانید

جامعه پویا-خارگوش گیاهی است که دم نوش آن خاصیت دارویی دارد و می تواند کرم روده را از بین ببرد. خارگوش گیاهی است علفی، پایا، به ارتفاع ۸۰–۱۲۰ سانتیمتر. گیاهی است دارویی و در طب سنتی برای دفع کرم روده استفاده می‌شده‌است. هم‌چنین یکی از مواد تشکیل‌دهنده در شراب ورموت است. این گیاه به علت دارا بودن توژون خاصیت روانگردان دارد. بنابراین در استفاده از آن باید بسیار محتاط بود.

 

 

خاراگوش را چه طور مصرف کنیم

بهترین شکل مصرف افسنتین به شکل خشک و بصورت چای است.  برای تهیه چای افسنتین، نیم قاشق چای خوری افسنطین خشک یا یک قاشق چایخوری افسنتین تازه را در دو فنجان آب جوش به مدت پنج تا ۱۵ دقیقه بجوشانید.

مهم است که شما بیش از یک قاشق چایخوری برگ استفاده نکنید زیرا آنها بسیار قوی و تلخ هستند. زمان جوشانیدن طولانی تر موجب تندتر شدن بیشتر چای و قوی تر شدن آن و همچنین تلخ تر شدن چای نیز می شود. افسنطین باید از گل جدا شود تا بهترین اثر را داشته باشد ، اما می توانید با افزودن نعناع خشک یا آنیس ، و مقداری عسل طبیعی تلخی آن را کم نمایید. روزی ۲ فنجان به صورت یک روز در میان بنوشید.

 

 

تاثیر خاراگوش در اختلالات قاعدگی

سایت دوات آنلاین نوشت :خانمهایی که عادت ماهیانه نامنظم دارند و گاه به تاخیر دارد  ۲ قاشق مرباخوری خاراگوش را با ۲ قاشق شاتره و ۱ لیوان آبجوش به مدت ۳۰ دقیقه دم کرده بعد از صاف کردن هر صبح قبل از صبحانه و هنگام عصرانه میل گردد برای رفع درد دوره عادت ماهانه ۲ گرم از آن را با ۱ لیوان آبجوش به مدت ۱۵ دقیقه دم کرده سه روز قبل از شروع دوره و همچنین در طول دوره میل نمایید.

خارگوش

 

این افراد خاراگوش مصرف نکنند

مصرف این گیاه در دوران بارداری و شیردهی و افرادی که سابقه خونریزی معده، بواسیر و یا بینی دارند ممنوع است. مصرف بیش از حد و نامتعادل این گیاه ایجاد مسمومیت کرده و عوارضی مانند تشنج و حالات عصبی شدید دارد.

 

خواص خارگوش

مضررات خارگوش

خارگوش خاصیت روانگردانی دارد و مصرف آن بیش از مقدار گفته شده خطر مرگ را به همراه خواهد داشت بنابراین افرادی که به دلایل پزشکی از این دارو استفاده می کنند حتما باید توجه داشته باشند اگر زیاد این دارو را مصرف کنند ممکن است جانشان را از دست بدهند.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.