2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بیوگرافی کامل الهام طهموری بازیگر نقش لعیا در  سریال شرم

بیوگرافی کامل الهام طهموری بازیگر نقش لعیا در سریال شرم

الهام طهموری بازیگر جوانی است که نقش ماندگارش در سریال وارش او را به شهرت زیادی رساند. بیوگرافی کامل او را اینجا بخوانید

جامعه پویا -الهام طهموری بازیگر جوانی است که هنرپیشگی را هم به صورت آکادمیک آموخته و هم خارج از دانشگاه آن را دنبال کرده است. 
الهام طهموری متولد 15 فروردین ماه سال 67 است. او از سال 85 فعالیتش را شروع کرد و با سریال وارش به شهرت زیادی رسید. 
هرچند الهام طهموری نزدیک به 14 سال است که بازیگری می کند اما سریال وارش نقطه عطفی در کارنامه کاری اوست.

 


این هنرمند جوان اصفهانی است و در رشته تئاتر در دانشگاه تحصیل کرده است. او کارش را با بازی در تئاتر شروع کرد و سپس وارد تلویزیون شد. 

 

الهام طهموری بازیگر نقش لعیا در سریال شرم


زندگی خصوصی الهام طهموری


الهام طهموری فرزند ته تغاری خانواده است. او یک خواهر و یک برادر بزرگتر از خودش دارد و همانطور که گفته شد در اصفهان به دنیا آمده و بزرگ شده‌است. او سالهاست که در تهران زندگی می‌کند. در تئاتر با همسرش که او نیز از بازیگران برجسته تئاتر است آشنا شد و ازدواج کرد. او 27 مرداد ماه سال 97 با حامد احمدجو ازدواج کرد. انها در سریال پرستاران هم بازی بودند. الهام طهموری علاوه براینکه بازیگری می‌کند مدل نیز هست و عکس های آتلیه ای او نشان می‌دهد ژست‌هایش بسیار حرفه‌ای که دارد نشان می‌دهد در مدلینگ نیز استعداد زیادی دارد.


الهام طهموری سال 98 پدرش را از دست داد و این غم سنگین برای مدتی زندگی او را به شدت تحت تاثیر قرار داد. او همچنان پست‌هایی از دلتنگی برای پدرش منتشر می کند. 

الهام طهموری


بازی در سریال وارش


هرچند الهام طهموری چندین فیلم و سریال تا پیش از سریال وارش بازی کرده‌بود اما سریال وارش نقطه عطفی در بازیگری او بود. سریال وارش ملودرامی بود که در برهه زمانی انقلاب و جنگ تحمیلی اتفاق می‌افتاد و این زن که شوهرش را به تازگی از دست داده‌بود فرزندش را زیر آور زلزله گرفتار می بیند و مردی فرزند او را نجات می‌دهد و وارش با او ازدواج می‌کند و فرزند خودش و فرزند آن مرد را بزرگ می‌کند. الهام طهموری نقش دوران جوانی وارش را بازی می کرد. درخشش او و استقبال مردم از بازی‌اش زندگی کاری او را دچار تحول بزرگی کرد. 
بازی در سریال شرم
شرم دومین سریالی است که الهام طهموری با احمد کاوری کار کرده است. آنها تجربه موفق کار در سریال وارش را داشتند و کاوری کارگردان آن سریال نیز بود. الهام طهموری یکی از بازیگران اصلی سریال شرم است.  نیما نادری، میلاد میرزایی، فریبا متخصص، فاطمه گودرزی ، ابوالفضل پور عرب و مرحوم سیروس گرجستانی از بازیگران این سریال هستند. 

الهام طهموری و همسرش

 


فیلم شناسی الهام طهموری


 سریال ها شرم (احمد کاوری 1399)
- سریال وارش ( احمد کاوری   ۱۳۹8)
- سریال پدر (   بهرنگ توفیقی  ۱۳۹۷)
- سریال سارق روح  ( احمد معظمی   ۱۳۹۶)
- سریال پرستاران  (علیرضا افخمی، محمودرضا تخشید، شهرام شاه‌حسینی   ۱۳۹۵)
- سریال نفس گرم  ( محمدمهدی عسگرپور  ۱۳۹۴ )
- سریال پیک راستان ( اکبر خواجویی    ۱۳۹۰)

 

 

فیلم های سینمایی:


- تقصیر من نیست  ( اسماعیل میهن‌دوست   1396 )
- تروماى سرخ  ( اسماعیل میهن‌دوست    ۱۳۹۵ )
- بازگشت لوک خوش شانس  (مجید کاشی فروشان    ۱۳۹۴)
- قبیله من  (غلامرضا آزادی   ۱۳۹۰)
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.