2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
لیلا بلوکات برای اولین بار از فرزندان معلولش گفت

لیلا بلوکات برای اولین بار از فرزندان معلولش گفت

لیلا بلوکات هنرمند و بازیگر کشورمان برای اولیبار از فرزندانی که به سرپرستی قبول کرده صحبت کرد.اینجا را بخوانید

جامعه پویا -لیلا بلوکات هنرمند با تجربه ای که در جوانی همچنان برای بسیاری از بازیگران معلمی کرده است از روزهای سخت بازیگری، خوشحالی کنار فرزندانش و کار در سریال از سرنوشت گفت. 
لیلا بلوکات که با فارس مصاحبه کرده است برای اولین بار در سریال از سرنوشت نقش یک مادر را ایفا کرده است. او درباره این نقش گفت: من در سریال های قبلی ام دختر خانه بودم اما در این سریال دختری دارم که مادر خطابم می کند. از طرفی اینکه بپذیرم نقش مادر را بازی کنم و برایم جالب بود. حالا که می خواهند فصل های بعدی را هم بسازند سن من در سریال بالاتر می رود و از قبل قرار نبود اینطور شود. در این سریال از ۳۰ سالگی به ۴۷ سالگی رسیدم.

 

لیلا بلوکات
وی درباره اینکه تا پیش از سریال از سرنوشت قبول نمی کرد در نقش مادر حاضر شود گفت: 
هر زمان پیشنهاد بازی در نقش یک مادر را می دادند قبول نمی کردم برای اینکه در سینما و تلویزیون ما به گونه ای است اگر در یک قالب تو را ببینند و دوست داشته باشند دیگر حاضر نیستند آن قالب را بشکنند و تو در همان قالب و نقش خواهی ماند. من در تمام کارهایم سعی کردم خودم را تکرار نکنم.

بیشتر بخوانید: تبریک متفاوت خواهر لیلا بلوکات به مناسبت تولد او

الان هم که بعضی سکانس ها را می بینم که مهدیس توکلی عزیز به من می گوید مامان، سورپرایز می شوم. اما واقعا خسته نباشید به جوان های سریال مان می گویم که خیلی خوب بودند و یکی از تعریف هایی که از مردم شنیدم بازی های یک دست بچه ها بوده است در کنار فیلم نامه و کارگردانی خوب.

 

فرزندان لیلا بلوکات

مادری برای بچه های معلول

لیلا بلوکات به قبول سرپرستی هزار کودک اشاره کرد و گفت: حتما این را می دانید که خودم مادر هزار بچه کوچک بی سرپرست و معلول هستم و یکی از انگیزه هایی که باعث شد بعد از پنج سال سریال کار کنم، نگاه به بچه های بی سرپرست بود و اینکه این بچه ها در این شرایط به رشد و موفقیتی می رسند که می تواند برای خیلی ها الگو باشد. حتی من به بچه های خودم که در آسایشگاه و پرورشگاه هستند مدام گفتم که این سریال را ببینید چون دوست دارم همه بچه های بی سرپرست به موفقیتی که هاشم و سهراب رسیدند برسند. زمانیکه فیلم نامه را خواندم این انگیزه اولم بود و همانجا به کارگردان هم گفتم. حالا من قبل تر با آقای تحویلیان کار کرده بودم اما این سریال را صرفا به خاطر فیلم نامه خوب و نگاه منسجم و ویژه اش انتخاب کردم.

 

بیشتر بخوانید: سورپرایز کیسان دیباج، دارا حیایی، فاطمیا بهارمست و موناکرمی برای لیلا بلوکات

حدود 9 سال است که به طور مستقیم در این فضا هستم. در سال های اول وقتی این عزیزان را می دیدم مدام اشک می ریختم و نمی توانستم تحمل کنم و به برخی از همکارانم که الان به من می گویند ما نمی توانیم این بچه ها را از نزدیک ببینیم، می گویم من هم اوایل اینطور بودم اما الان خیلی دوستشان دارم و برایشان متاسف نیستم. این بچه ها برای من انرژی مثبت هستند و همیشه به آنها می بالم و می گویم فکر نکنید ما برای شما ترحم می کنیم، اون شمایید که برای ما ترحم می کنید. برای همین اصلا از این فضا دور نبودم و در فصل یک که هاشم و سهراب کودک بودند و با اینکه نقشی که آنجا بازی می کردم خیلی از خودم متفاوت بود، بغضم گرفت و به بچه ها می گفتم خداراشکر این بچه ها پدر و مادر دارند و اینجا فقط بازی می کنند ولی من چقدر از این جنس بچه ها را دیدم و همه شان به من می گویند مامان.

لیلا بلوکات و خواهرانش

فرزند معلول لیلا بلوکات


وی درباره بچه هایی که به سرپرستی گرفته گفت: من یک بچه دارم دو انگشت دارد و من مطمئنم او در آینده می تواند یک موزیسین بزرگ شود. یک بچه دیگر دارم دو پا ندارد و ویولن می زند و مطمئنم تمام بچه های من به جایگاه بزرگی خواهند رسید. هم اینکه من حمایتشان می کنم و هم اینکه خودشان این انگیزه را دارند و حتی بیشتر از بچه هایی که در وفور نعمت هستند انگیزه دارند.
لیلا بلوکات درباره نقش مینا در سریال از سرنوشت نیز گفت: حقیقت اینکه تعلیق های این سریال زیاد بود و خودم یک موقع هایی سورپرایز می شدم و معتقدم همین تعلیق ها باعث شده تا این سریال پربیننده شود و هر قسمت طوری به پایان می رسد که مردم دوست دارند بدانند در قسمت های بعدی چه اتفاقی می افتد. نقش مینا هم شخصیت خاکستری بوده که حالا متحول شده است و از اول هم بد نبوده و واقعا نمی خواسته که بد باشد. برادر، عشق، حسادت های زنانه باعث شد مینا کار بدی انجام ندهد و اما کار درستی هم نمی کند و خودش را خنثی نگه داشته است. در نهایت هم معلوم می شود که برادرش را می کشد یا نه اما به هر حال می خواهد گذشته ای که در آن سکوت کرده را جبران کند. حتی در بازی خودم تعلیق هایی ایجاد کردم.
وی به خاطره بازی در سریال یوسف پیامبر اشاره کرد و گفت: زمانی که یوسف پیامبر را بازی کردم بیست سالم بود و همه فکر می کردند ۴۰ سالم است. به همین خاطر همیشه جوان ها را حمایت می کنم حتی به مراتب شده که جوان هایی که شعور بازیگری و اخلاق حرفه ای دارند را به افراد مختلف معرفی می کنم.

لیلا بلوکات خیریه

کارهای اشتباهات لیلا بلوکات


من اینهمه سال کار کردم و در مقطعی هم کارهای اشتباهی انجام دادم و خودم را تنبیه کردم و فقط پنج سال تئاتر کار کردم و اصلا سراغ تصویر نرفتم و الان هم مدتی است که هر کاری پیشنهاد می شود رد می کنم. قبل از بازی در یوسف پیامبر شش سال داشتم کار می کردم و از 14 سالگی در تئاتر کودک بازی می کردم. این زمان گذشت و تا قبل از یوسف پیامبر هیچ اتفاقی برای من نیفتاد و این اتفاق با یوسف پیامبر افتاد.

 

بیشتر بخوانید: خداحافظی تلخ و دردناک لیلا بلوکات با خواهرش

آن هم خدا خواست و نه عضو باند و گروهی بودم و مثل بقیه رفتم و تست دادم و پذیرفته شدم اما بعد از آن دو سال کار نکردم و گفتم انتخاب درستی داشته باشم و درهمان دو سال همه می گفتند تو فعلا هیچ کار دیگری بازی نکن و جالب بود که همین آدم هایی که به من گفتند کار نکن در همان دو سال داشتند کار می کردند و کسی سراغ من نمی آمد. در آن دو سال خیلی مراعات کردم و هیچ جا نرفتم و اما بعد از دو سال دیدم هنوز هم هیچ کس خبری از من نمی گیرد که کجایی؟

 لیلا بلوکات توصیه ای به بازیگران جوان کردو گفت: الان به بچه های جوان هم باید این را بگویم. در مقطعی همه من را اشتباهی راهنمایی کردند و من دوست داشتم فردی کنارم باشد که درست و صحیح راهنمایی ام کند. انتخاب های اشتباه ناخودآگاه تو را از مسیر درست دور می کند و الان تا جایی که از دستم بر بیاید جوان های بازیگر را راهنمایی می کنم. با این عقبه کاری که دارم با اشتباه هایی که داشتم خودم باعث شدم تا 10 سال عقب بیفتم و از جوان ها می خواهم اشتباهات من را تکرار نکنند و با مطالعه و دیدن دانش خود را بالا ببرند. من در این سالها کلاس های بازیگری زیادی شرکت کردم و حتی برای شرکت در برخی کلاس های بازیگری به خارج از کشور رفتم و سعی کردم خودم را مدام بروز کنم تا بازیگر بهتری باشم.


 

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1399/10/11
خدا خیرت بده
سیمین 1399/09/13
افرین برشما لیلای دوست داشتنی که ثابت میکنی انسانیت هنوز هست
ساناز 1399/09/11
آفرین بر شما خانم
ناشناس 1399/09/10
بسیار عالی ست ،دعا کنید ما هم از شما یاد بگیریم و عمل کنیم ،سپاسگزارم.
صفری 1399/09/10
دمت گرم،خدا قوت.
سویل 1399/09/10
ایول،😍
نفس 1399/09/10
اصلافکرکنم هنوزخانم بلوکات ازدواج نکرده که بخوادبچه داربشه ایشون تازه ۳۶سالشون شده وهنوزجوان هستندامادارن کمک بچه های بی سرپرست میکنندواین خیلی صواب بزرگی هست خداخیرتون بده امیدوارم اون بچه هابه بهترین هابرسن وواسه ی خودشون فردموفقی بشن مثل هاشم وسهراب جونم
لیلا 1399/09/09
آفرین البته سنتون که خیلی کمه برا بچه داری
ناشناس 1399/09/09
ايول
ایرونی مسلمون 1399/09/09
واقعا خدا خیرتون بده خانم بلوکات من که خیلی واستون دعا میکنم و از خدا میخوام بهتون انرژی بیشتری واسه خدمت به بچه های مملکتمون بده واقعا سلبریتی یعنی شما یعنی کسایی که خودشونو وقف کردن نه کسایی که با شاخ اینستا بودن معروف شدن تو دنیای واقعی شما ها هستید که ارزشمندید

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.