2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
آشنایی با همه خواص جینسینگ؛ از تقویت قوای جنسی تا جلوگیری از پیری پوست

آشنایی با همه خواص جینسینگ؛ از تقویت قوای جنسی تا جلوگیری از پیری پوست

جینسینگ گیاهی است که به گیاه جوانی نیز معروف است. همه خواص گیاه جینسینگ و مضرات ان را اینجا بخوانید

جامعه پویا - جینسینگ نام گیاهی است که در آسیای شرقی رشد می کند و آنقدر پرخاصیت است که می توان گفت تمام دردهای جسمانی را از بین می برد. کشورهای چین، تایلندد، منچوری ، ویتنام ، کره و در بین سرخپوستان آمریکایی استفاده می شود.
این گیاه بسیار خاص و عالی را گیاه جوانی هم می گویند. 


 جینسینگ  نامی است عمومی برای هر یک از ۱۱ گونه گیاهان همیشه سبز از سرده پاناکس از خانواده آرالیاسیه. ویژگی تمام این گیاهان آن است که حاوی نوعی گلیکوزید استروئیدی به نام جینسنوزاید هستند. که به جوان ماندن جسم انسان بسیار کمک می کند. 

جینسینگ برای بهبود سلامت مفید است. این گیاهان کوتاه، با رشد کم و با ریشه‌های گوشتی دارای یک ریشه رنگی دندانه‌دار شکل، یک ساقه نسبتاً بلند و برگ‌های سبز با شکل بیضوی هستند.

جینسینگ برای لاغری
  
خواص جینسنگ

 

* افزایش توان ذهنی

* افزایش قدرت جسمانی

* بهبود فعالیت حافظه

* افزایش شادابی و نشاط

* افزایش قدرت تحمل و پایداری

* از بین بردن استرس

* مقابله با پیری و عوارض آن

* تقویت سیستم ایمنی بدن

* تنظیم سوخت و ساز (متابولیسم) بدن

* جلوگیری از سردرد

* بهبود بی خوابی و بد خوابی

* كاهش عوارض یائسگی

* برطرف ساختن یا بهبود مشكلات جنسی

* رفع خستگی، ضعف و بی حالی

* افزایش قدرت سیستم قلبی و عروقی

* تنظیم فشار خون (كاهش دهنده فشار خون در صورت بالا بودن آن و افزایش دهنده فشار خون در صورت پایین بودن آن)

* تنظیم سطح قند خون بدن

* مقابله با افسردگی

* تقویت ‌کننده قوای عمومی بدن و به ‌ویژه تقویت ‌کننده توانایی جنسی مردان

* کاهش میزان و شدت سرماخوردگی در فصل زمستان

 

 

جینسینگ برای تقویت قوای جنسی
ریشه جینسینگ می تواند بیشتر از صدها سال زندگی كند. ولی به تدریج تغییراتی در ساختار آن ایجاد می شود..

شواهد به دست آمده حاكی از آن است كه این گیاه برای از بین بردن آثار ناشی از خستگی و ضعفِ قوای ذهنی و جسمی موثر است و برای درمان بیمارانی كه از دردهای سینه (بیماری های ریوی) شكایت دارند نیز پیشنهاد می شود. همچنین این گیاه قادر به از بین بردن تومورها و افزایش طول مدت زندگی افراد است.

 

 

تهیه چای جینسینگ


مقداری آب را در ظروف غیر فلزی مانند قوری لعابی یا چینی یا پیرکس بجوشانید. 1 تا 3 گرم ریشه خشک شده ی جینسینگ را به آب در حال جوش اضافه نمایید. سپس با کم کردن شعله اجازه دهید تا 20 یا 30 دقیقه ، چای دم بکشد. برای غلظت بیشتر می توانید بیشتر از این زمان برای دم کشیدن چای ، صرف کنید. در طب سنتی همیشه پیشنهاد می شود که چای گیاهیی را باید کمی سرد و ولرم بنوشید. می توانید روزانه 1 یا 2 فنجان از این چای بنوشید. برای تهیه چای می توانید ریشه های جینسینگ را قطعه قطعه کنید. البته باید توجه داشت که این ریشه ها باید تا پایان مرحله خنک شدن چای ، درون قوری باقی بمانند.

جینیسینگ و جلوگیری از پیری پوست


فواید جینسینگ در رابطه جنسی مردان


افزایش تعداد و کیفیت اسپرم
درمان اختلال در نعوذ و افزایش لذت جنسی
رفع اختلالات جنسی
تقویت توانایی جنسی
ایجاد سفتی آلت فوق العاده و طولانی در هنگام نزدیکی
تقویت اعصاب تناسلی برای جلوگیری از انزال زودهنگام و درمان دیر انزالی
افزایش مقدار مایع منی و تقویت و افزایش تولید اسپرم و توان بارورسازی در مردان.

برای استفاده از خواص درمانی جینسینگ باید روزانه 1 گرم ریشه ی خشک جینسنگ در سوپ یا غذاهای دیگر مصرف شود. البته دوره درمانی نباید بیش از 3 ماه باشد.

 


جیسینگ ضد پیری و جوانسازی پوست و مو

 

این گیاه در برخی از کشورها با عنوان گیاه ضد پیری معروف است. جینسینگ با فعالسازی سوخت و ساز پوست ، رادیکال های آزاد را در پوست رفع می کند .همچنین از پوست شما در مقابل آلودگی هوا محافظت می کند. جنسینگ با تولید کلاژن ، باعث استحکام بیشتر پوست می شود .همچنین از تشکیل چین و چروک و خط های پوست روی صورت جلوگیری می کند.

این گیاه با استرس های روحی و فیزیولوژیکی در افراد مبارزه می کند و در نتیجه موجب تسکین سیستم عصبی می شود. استرس عامل مهمی در پیری پوست به شمار می رود بنابراین با مصرف این گیاه از پیری زود رس پوست پیشگیری کنید.

 


یکی از خواص جنسینگ ، درمان پف چشم و خط زیر چشم است که ظاهر پوست را زیباتر می کند.
جینسینگ خواص جوان سازی و شادابی پوست را دارد. این گیاه علاوه بر افزایش تولید کلاژن ، موجب از بین رفتن لکه های سیاه روی پوست صورت نیز می شود. می توانید ترکیب ریشه جینسینگ یا عصاره آن را با روغن زیتون یا عسل روی پوست صورت بمالید تا اثر فوق العاده آن را روی پوست مشاهده کنید.


متابولیسم ناقص پوست باعث بوجود آمدن مشکلاتی از قبیل آکنه، اگزما و خشکی پوست می شود. یکی از خواص جینسینگ ،افزایش گردش خون در پوست است که موجب شفافیت و زیبایی پوست می شود.
یکی از عوامل پیری پوست و چین و چروک آن ، پوست های خشک است. متخصصان طب گیاهی اعتقاد دارند که جنسینگ در رفع خشکی پوست بسیار مفید است.

جینسینگ و لاغری
جینسینگ گیاهی بسیار عالی برای لاغری است چرا که سوخت و ساز بدن را بالا می برد و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. همین امر باعث  لاغری هرچه بیشتر می شود. 
نیم ساعت بعد از شام و یا دو ساعت قبل از خواب در هر روز ، طی دو مرحله از تی بک جنسینگ استفاده نمائید.
بعد از ریخت آب جوش به فنجان ، تی بگ را داخل فنجان فرو برده و بعد از یک دقیقه آن را میل کنید.
همان تی بک را دوباره 15 تا 20 دقیقه در لیوان و یا قوری یا داخل فنجان بگذارید و درپوشی روی آن قرار دهید تا مانند چای دم بکشد. سپس با پشت قاشق ، تی بک را فشار دهید تا تمام خواص آن در آب حل شود ، سپس آن را میل کنید.
به خاطر اینکه در این چای ترکیبی دو نوع مواد ، مواد زود دم و مواد دیر دم وجود دارد و اگر مواد زود دم زیاد در دم بماند تاثیر آن از بین می روند بنابراین باید در دو مرحله از هر تی بک استفاده شود.
عوارض جینسینگ
ممکن است جینسنگ به عنوان یک عارضه جانبی باعث سردرد شود. اگرچه مصرف جینسنگ ایمن در نظر گرفته شده‌است اما همه عوارض جانبی جینسنگ شناخته شده نیستند. در برخی موارد عوارض جانبی زیر برای جینسنگ گزارش شده‌است:

مشکلات سردرد
مشکلات گوارشی
تغییرات در فشار خون و قند خون
تحریک پذیری
برافروختگی
تاری دید
واکنش شدید پوست
ورم
اسهال
خونریزی
سرگیجه
خشکی دهان
کاهش ضربان قلب
تشنج
گلو درد
همچنین زنان ممکن است تورم سینه‌ها و خون‌ریزی واژینال را تجربه کنند
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.