2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان به روش رستورانی بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان به روش رستورانی بسیار خوشمزه و مجلسی

ته چین مرغ و بادمجان یک غذای مجلسی و بسیار عالی است که می توانید به راحتی در خانه درست کنید و یک ته چین رستورانی داشته باشید. اینجا را بخوانید

جامعه پویا - ته چین مرغ و بادمجان یک غذای بسیار خوشمزه و مجلسی است که با کمی دقت در ترکیب مواد آن می توانید یک غذای عالی درست کنید. 

ته چین مرغ و زعفران حتما باید هر دو طرف آن سرخ شود و نباید این نکته مهم را فراموش کنید. 

 

ته چین مرغ و بادمجان

مواد لازم 

 

بادمجان 3 عدد
سینه مرغ 1 عدد
برنج 3 پیمانه
ماست شیرین پرچرب 1 لیوان
زعفران دم کرده به میزان لازم
کره 3 قاشق غذاخوری
زرشک 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 4 عدد
شکر 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

 


دستور پخت


ابتدا سینه مرغ را بپزید و ریش ریش کنید. سپس بادمجان را به صورت حلقه ای خرد کرده و روی ان نمک بپاشید و اجاز دهید به مدت نیم ساعت استراحت کند. در مدتی که بادمجان استراحت می کند، زرشک را در شکر و کره تفت دهید .البته دقت کنید زرشک را باید قبل از تفت دادن به مدت نیم ساعت خیس کنید. حالا بادمجان را هم سرخ کنید و هر کدام از مواد را به گوشه ای قرار دهید. 

 


برنج را به صورتی که کته میکنید بپزید. تا برنج آماده شود تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و خیلی خوب هم بزنید سپس ماست را به اضافه کنید و خوب هم بزنید. زعفران را به این مواد اضافه کنید و در اخر هم نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. وقتی برنج شما برای دم گذاشتن آماده شد ان را به ترکیب ماست و تخم مرغ اضافه کنید و خیلی خوب هم بزنید. 

 

ته چین مرغ و بادمجان
بعد کف ظرفی که قصد دارید  ته چین را در آن بپزید با کره چرب کنید. نیمی از برنج را داخل آن بریزید و بعد مرغ و بادمجان و زرشک را روی آن قرار دهید و در اخر هم نیم دیگر برنج را اضافه کنید. در ظرف را ببندید و به مدت 40 دقیقه در حالت دمکش ان را قرار دهید. حالا نوبت سرخ شدن روی ته چین است. ظرف را در یک ظرف نچسب دیگر برگردانید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا روی دیگر آن نیز سرخ شود. 
حالا ته چین مرغ و بادمجان شما اماده است. می توانید میل کنید.

 


نکته


بهترین راه درست کردن ته چین تابه های دو طرفه نچسب است این تابه ها قطر زیادی ندارد و به راحتی هم می توانید تابه را پشت و رو کنید
می توانید ته چین را به روشی که گفته شد در یک فویل هم قرار دهید به این شیوه که فویل را در کف ظرفی بگذارید و مواد را به ترتیبی که گفته شد بریزید و در فر قرار دهید بعد از 40 دقیقه که مواد کاملا پخت. می توانید آن را زیر و رو کنید و روی دیگر ان را در فر قرار دهید تا روی دیگرش هم حسابی سرخ و طلایی شود.  

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.