2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
نکاتی برای تهیه

نکاتی برای تهیه " ماکارونی مجلسی" و رستورانی بسیار خوشمزه و خاص

ماکارونی غذایی است که هم می توان به صورت مجلسی آن را تهیه کرد و هم به عنوان غذای روزمره استفاده کرد نکات بسیار مهم و خاص ماکارونی مجلسی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -ماکارونی غذای مورد علاقه بسیاری از خانواده ها در ایران است. هرچند ریشه این غذا ایتالیایی است اما با ترکیب ایرانی که برای این غذا درست شده مورد علاقه بسیاری از بچه ها و جوانان است. 
ماکارونی در ایران با رب گوجه فرنگی درست می شود و طعم بسیار جذابی دارد. برای اینکه بتوانید یک ماکارونی رستورانی و بسیار خوشمزه درست کنید.

ماکارونی با سویا

 

که مورد پسند همه خانواده باشد و در مهمانی هم سرو کنید باید چند نکته را حتما رعایت کنید
1-    به جای استفاده از رب گوجه بهتر است از پوره گوجه یا گوجه رنده و صاف شده استفاده کنید
2-    قارچ، نخود فرنگی و هویج رنده شده و فلفل دلمه ای را حتما به گوشت اضافه کنید و اجازه دهید مایه ماکارونی طعم همه آنها را بگیرد. 
3-    از آویشن به عنوان چاشنی و سبزی معطر مایه ماکارونی استفاده کنید
4-    برای زیباتر شدن ماکارونی می توانید از ماکارونی رنگی استفاده کنید
5-    از ته چین سیب زمینی و بادمجان برای ته دیگ استفاده کنید

 

ماکارونی با مرغ
6-    وقتی قصد دارید ته چین ماکارونی را آماده کنید بعد از ریختن روغن در کف قابلمه مقداری کنجد در روغن بریزید و سپس بادمجان و سیب زمینی را بچینید. اینکار ته دیگ ماکارونی را بسیار خوشمزه می کند.
7-    برخی خانم ها مایه را از ماکارونی جدا می کنند. به این معنا که ماکارونی را جداگانه در ظرف می کشند و کمی مایه روی آن می ریزند. اینکار باعث می شود ماکارونی و مایه به خورد هم نروند و طعم آنها مخلوش نشود. اگر ماکارونی و مایه را لابه لای هم بریزید آنها با هم دم کشیده و همه قسمت های ماکارونی مزه یکسانی می گیرد و بسیار لذیذ می شود
8-    اگر قصد دارید ماکارونی سفید درست کنید و رب استفاده نکنید اینکار ممکن است به جای رب می توانید یک قاشق غذاخوری خامه به مواد اضافه کنید. خامه غذای شما را بسیار خوشمزه می کند. 

 

ته چین سیب زمینی با ماکارونی
9-    ماکارونی را خیلی در دم نگذارید زمان دم کشیدن ماکارونی 20 دقیقه تا نیم ساعت است اگر از این زمان بیشتر در دم بماند حالت خمیر به خود می گیرد. 
10-هنگامی که قصد سرو کردن غذا را دارید حتما مایه و ماکارونی را زیر و رو کرده با هم مخلوط کنید. مقدار کمی قارچ و سس را نگه دارید تا بتوانید ماکارونی را تزئین کنید. 
11-غذای سرو شده را با ریحان و نعناع تزئین کنید و لذت ببرید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.