2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
گزارشی از سکانس های خنده دار نون.خ؛ خواستگاری  سلمان از شیرین

گزارشی از سکانس های خنده دار نون.خ؛ خواستگاری سلمان از شیرین

سریال نون. خ یکی از سریالهای پرطرفدار تلویزیون است گزارشی از سکانس های خنده دار این سریال را بخوانید

جامعه پویا -سریال نون. خ یکی از سریالهای خنده دار و بسیار جذاب چند سال اخیر تلویزیون بوده است. این سریال مانند سریال پایتخت طنز موقعیت است که با اینکه  اهالی یک استان خاص را نشان می دهد اما توانسته رضایت مردم را جلب کند و اتفاقا ان استان را بیشتر به مردم معرفی کند. 
جام جم گزارشی تهیه کرده از پشت صحنه سریال نون. خ که قرار است نوروز 1400 روی آنتن تلویزیون برود. آنطور که از این گزارش برمی آید موقعیت های خنده داری در این سریال وجود دارد از خواستگاری پردردسر سلمان تا تغییر تیپ کیوان به خاطر همسرش.

 

سریال نون.خ


خواستگاری سلمان از شیرین


سکانسی که قرار است ضبط شود، مربوط به قسمت‌های ۱۱ تا ۱۳ سریال و یکی از قسمت‌ها درباره خواستگاری سلمان از شیرین است. سلمان را که حتما می‌شناسید. همان جوانی که عاشق و دلداده دختر کوچک نورالدین است و با اعتمادبه‌نفسی که دارد، مدام خودش را به دیگران داماد خانواده خانزادی معرفی می‌کند. سلمان با بازی کاظم نوربخش که کت‌وشلوار سفیدی به تن کرده و گل رز قرمزی در جیب کتش دارد و هدیه‌ای که به شکل کاملا کمدی بسته‌بندی‌شده را در دست و شیرین با بازی ندا قاسمی که در کنار نورالدین خانزادی و اهالی خانه ایستاده است. به‌محض این‌که سلمان حرف از خواستگاری و علاقه شیرین به خودش می‌زند، روناک با بازی صهبا شرافتی همان دخترعمه قلدر شیرین به سمت او هجوم می‌آورد که خانم‌های خانه سعی دارند خشم او را مهار کنند. این سکانس از زوایای مختلف بارها ضبط می‌شود و دوربین‌ها در نقاط مختلفی قرار می‌گیرند تا این سکانس را بگیرند. به‌قدری این سکانس جالب است که باعث خنده عوامل و خبرنگارها در پشت‌صحنه می‌شود.

 

 

سلمان در سریال نون .خ
بعدازآن نوبت به سکانسی می‌رسد که باید جلوی در خانه گرفته شود. به همین دلیل فیلمبردارها دوربین و تجهیزات را به کوچه منتقل می‌کنند. در این سکانس کیوان با بازی سیروس میمنت گویا با همسرش فریده قهر است و به همین دلیل یک نوازنده دف با خودش آورده و مقابل خانه نورالدین روی سکویی نشسته و زیر آواز زده است و به نوعی از همسرش فریده دلجویی می‌کند. ظاهر کیوان هم به نسبت فصل‌های قبل تغییر کرده. به گفته خودش به خاطر خواسته همسرش موهایش را رنگ کرده است. این سکانس با چند بار برداشت گرفته می‌شود. از آنجا که کرونا در داستان این فصل از سریال نفوذ کرده، بازیگران با ماسک بازی می‌کنند. اما هنگام گفتن دیالوگ‌ها ماسک‌هایشان را برمی‌دارند. از یکی از عوامل سوال می‌کنم خانه‌های روستایی را شما ساخته‌اید و او هم در پاسخ می‌گوید که همه خانه‌ها را بازسازی کرده‌اند. به‌خصوص داخل خانه‌ها که وسایل و نشانه‌های کردی را از کرمانشاه خریداری کرده‌اند.

 

 

چالش‌های مادرشوهر و عروس


نسرین مرادی همان فریده‌خانم معروف است که شوهرش کیوان، دلداده اوست و در فصل گذشته هم این علاقه و عشق را حتی در زمان زلزله و زندگی در چادر توانستند به مخاطبان نشان بدهند. وی در گپ‌و‌گفت کوتاهی در این‌باره بیان می‌کند: فریده مثل قبل باز هم با همسرش کیوان چالش‌هایی را تجربه می‌کند که فکر می‌کنم همین چالش‌ها باعث جذابیت قصه این خانواده برای بیننده‌ها می‌شود.
وی ادامه می‌دهد: با توجه به شناختی که بیننده‌ها از همه شخصیت‌ها و فریده دارند و در این دو فصل هم توانسته‌اند مورد توجه‌شان قرار بگیرند، با فیلمنامه‌ای که من در فصل سوم خوانده‌ام فکر می‌کنم ماجراها جذاب‌تر شده و مخاطب لذت بیشتری از تماشای این سریال خواهد برد. فریده هم حضور پررنگ‌تری در این فصل دارد و بخشی از داستان به زندگی زناشویی او و کیوان برمی‌گردد. البته توضیح زیادی نمی‌توانم درباره جزئیات قصه بدهم. به نظرم بهتر است مردم خودشان سریال را در نوروز ببینند و لذت ببرند.

 

نسرین مرادی در سریال نون.خ
مرادی در پایان نیز می‌گوید: اتفاقات روزمره و کرونا توانسته روی این شخصیت هم تاثیر بگذارد؛ هم روی فریده و هم روی رابطه‌اش با همسر و پسر و عروسش و حتی اهالی روستا که قصه‌های با‌نمک و جدید و جذابی را برای مردم رقم خواهد زد. امیدوارم بتوانیم در نوروز خنده را روی لب مردم بنشانیم. تمام تلاش گروه همین است و خستگی‌اش زمانی به‌در می‌شود که ببینند مردم از تماشای سریال لذت می‌برند و با همه سختی‌ها و مشکلاتی که دارند، می‌خندند.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.