2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
ناگفته هایی از زندگی مهرداد میناوند و عکسی از مراسم عروسی اش

ناگفته هایی از زندگی مهرداد میناوند و عکسی از مراسم عروسی اش

مهرداد میناوند اسطوره فوتبال ایران که چندی پیش براثر ابتلا به کرونا درگذشت دو ماه قبل ازدواج کرده بود ناگفته هایی از زندگی او را اینجا بخوانید

جامعه پویا - مهرداد میناوند بازیکن تیم ملی و پرسپولیس که 8 بهمن ماه براثر ابتلا به کرونا فوت کرد. دو ماه قبل ازدواج کرده بود.


مهرداد میناوند بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران بود. وی برای باشگاه‌های گوناگونی از جمله پرسپولیس، اشتورم گراتس، الشباب، و سپاهان بازی کرد. میناوند همراه با تیم پرسپولیس در سال ۱۳۷۶ قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد و با اشتورم گراتس ۱ قهرمانی در لیگ اتریش، ۱ قهرمانی در جام حذفی اتریش، ۲ قهرمانی در سوپرجام اتریش و ۳ سال حضور پیاپی و ۱۹ بازی در لیگ قهرمانان اروپا و ۲ بازی در لیگ اروپارا تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: ببینید؛ضجه های نوعروس مهرداد میناوند و وداع بزرگان فوتبال با چپ پای جادوگر


مهرداد میناوند ۴ گل ملی زده که ۲ گل آن با پای راست بوده است. نخستین گل ملی مهرداد میناوند مقابل تایلند، در دهه ۱۳۷۰ در پیش‌پرده بسیاری از برنامه‌های ورزشی شبکه‌های صداوسیمای ایران مانند همگام با ورزش پخش می‌شد. گل تساوی تیم ملی فوتبال ایران در بازی رده‌بندی جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ در برابر کویت، با توپ‌ربایی و سانتر میناوند برای علی دایی به ثمر رسید. در در پایان سده ۲۰ (میلادی) کنفدراسیون فوتبال آسیا این گل را به عنوان یکی از ۵ گل‌ زیبایی که با ضربه سر در تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به ثمر رسیده است برگزید.

مراسم عروسی مهرداد میناوند

 

مهرداد میناوند در دو سری رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ در امارات متحده عربی و جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ فرانسه، از شاخص‌ترین بازیکنان تیم ملی ایران بود. او همواره از اشتباه خود در خوردن گل از یوگسلاوی، احساس سرافکندگی می‌کرد

مهرداد میناوند پس از کنار گذاشتن فوتبال، تجربه موفقی در هنر و گزارشگری نداشت. او به همراه پژمان جمشیدی و نیما نکیسا نماهنگی را برای صعود تیم ملی ایران به جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان ساختند. مهرداد میناوند تجربه زیادی در بازیگری پیدا نکرد. در زمینه موسیقی، تنها چند تک‌خوانی در برنامه‌های تلویزیونی داشت. آلبوم موسیقی او نیز اجازه انتشار نیافت.

 

بیشتر ببینید: حسرت بزرگ وجدایی تلخ مهرداد میناوند از پسرش

مهرداد میناوند در اواخر عمر خود به دلیل "‌تعصب به باشگاه پرسپولیس"‌ به همراه علی انصاریان به گزارشگری و اجرای برنامه در شبکه اینترنتی باشگاه پرسپولیس می‌پرداخت.

مهرداد میناوند در 9/9/99 با شبنم کمانگر ازدواج کرده بود که این ازدواج دو ماه بیشتر دوام نیاورد و او جانش را از دست داد. 

مهرداد میناوند از ازدواج قبلی خود که در اتریش اتفاق افتاد پسری به نام آریا دارد که سالها بود او را ندیده بود. آنطور که میناوند گفته بود او با همسرش در اتریش آشنا شده و ازدواج کرده بود اما بعد از مدتی به اختلاف برخوردند و ازهم جدا شدند. مهرداد میناوند گفته بود از ازدواج جدیدش دو فرزند می خواهد که عجل امانش نداد. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.