2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
طرز تهیه کباب تابه ای مجلسی و رستورانی

طرز تهیه کباب تابه ای مجلسی و رستورانی

کباب تابه ای غذایی بسیار خوشمزه و لذیذ است که می توانید برای مجالس آن را آماده کنید. دستور پخت کباب تابه ای سر آشپز ها را اینجا بخوانید

جامعه پویا - کباب تابه ای یک غذای بسیار خوشمزه و آسان است که به راحتی می توانید آن را اماده کنید. برای اینکه کباب شما طعم کباب تابه ای رستورانی داشته باشد از دستور پخت زیر استفاده کنید

کباب تابه ای

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کال کباب، غذای شمالی بسیار خوشمزه +نکاتی که آشپزهای شمالی توصیه می کنند

مواد لازم

 

گوشت چرخ کرده:500 گرم
فلفل دلمه ای سبز یا قرمز خرد شده :1 عدد
گوجه فرنگی :3 عدد
رب گوجه فرنگی:1 قاشق غذا خوری
پودر زعفران :1/2 قاشق چایخوری
فلفل سیاه:1/2 قاشق چایخوری
سیب زمینی حلقه شده :2 عدد
پیاز رنده شده :1 عدد
پودر سیر :1/2 قاشق چایخوری
پاپریکا :1/2 قاشق چایخوری
گرد لیمو :1 قاشق چایخوری
نمک :به میزان لازم

کباب تابه ای
دستور پخت


ابتدا پیاز را رنده کنید و خوب آب ان را بگیرد. بعد گوشت، نمک، فلفل و کمی پودر سیر به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی ورز دهید و در یخچال قرار دهید تا کمی استراحت کند. نیم ساعت برای استراحت گوشت و پیاز کافی است. 
تا این نیم ساعت تمام شود می توانید سس را آماده کنید. 

بیشتر بخوانید: چطور کباب کوبیده به سیخ بزنیم که نریزد

کمی روغن در تابه بریزید تا گرم شود بعد رب را در آن سرخ کنید و پودر سیر، پاپریکا، فلفل دلمه ای ریز شده، و گرد لیمو را به آن اضافه کنید به اندازه نصف لیوان ب به آن اضافه کنید تا خوب بجوشد. حالا نوبت  سرخ کردن کباب تابه ای است. 
در یک تابه روغن به میزان لازم بریزید کباب را آنطور که دوست دارید قالب بزنید و شکل دهید وقتی روغن کاملا داغ شد داخل تابه قرار دهید و شعله را کم کنید تا هم بپزد و هم سرخ شود. 
بعد از اینکه کباب سرخ شد و سس شما هم آماده شد نوبت سرخ کردن سیب زمینی است. سیب زمینی را به شکلی که دوست دارید خرد کنید و کمی به آن نمک بزنید. تا آبش گرفته شود و به صورت ترد سرخ شود. 
البته نباید خیلی سیب زمینی را در نمک نگهدارید چرا که سیاه می شود. 5 دقیقه برای اینکه سیب زمینی ها نمکی شوند کافی است بعد از آن سیب زمینی را در یک پارچه تمیز خشک کنید و آب آن را به طور کامل بگیرید و سپس در تابه ای که روغن ان داغ است بریزید. 
بعد از اینکه تابه را داغ کردید و روغن هم آماده شد . سیب زمینی ها را داخل تابه بریزید و روی شعله کم سرخ کنید. سپس گوجه فرنگی ها را دو نیم کنید و در تابه سرخ کنید.  بعد کباب را به مدت 5 دقیقه در سس قرار دهید تا طعم سس را هم به خود بگیرد. 
کباب تابه ای شما اماده است و می توانید میل کنید. 

 


نکته


ورز دادن برای آماده سازی مایه کباب تابه ای بسیار مهم است. اگر با ورز دادن نتوانستید مایه را قوام بیاورید می توانید به مقدار بسیار کمی به آن پودر سیب زمینی اضافه کنید. 
اگر دوست دارید طعم متفاوتی را تجربه کنید میتوانید کمی به آن مرزه اضافه کنید. 
حتما از روغن تازه استفاده کنید چرا که در صورت کهنه بودن روغن کباب شما طعم ماندگی به خود می گیرد.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.