2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
خواص فوق العاده فلفل دلمه  از تقویت پوست تا درمان کبد چرب

خواص فوق العاده فلفل دلمه از تقویت پوست تا درمان کبد چرب

فلفل دلمه ای یک گیاه بسیار پرخاصیت است که برای کبد چرب ، لاغری، فشار خون و... موثراست همه چیز درباره فواید فشار خون را اینجا بخوانید

جامعه پویا - فلفل دلمه ای گیاهی بسیار مفید و پرخاصیت است که در رژیم غذایی ایرانی ها هم وجود دارد و استفاده می شود. 
اما بسیاری از کسانی که فلفل دلمه ای استفاده می کنند از خواص حیر انگیز آن غافل هستند. 

 

فلفل دلمه ای
خواص فلفل دلمه ای برای پوست


فلفل دلمه ای تاثیر شگفت انگیزی روی پوست دارد. فلفل دلمه ای قرمز، سبز و زرد غنی از ویتامین ث هستند که به تولید کلاژن کمک می کند. کلاژن پوست را محکم می کند و از سلول ها در برابر آسیب بیشتر محافظت می کند و توانایی پوست در برابر مبارزه با آسیب اکسیداتیو را افزایش می دهد. اگر مراقبت از پوست برایتان مهم است از سن 30 سالگی حتما به طور روزانه از فلفل دلمه ای استفاده کنید .

 


تاثیر فلفل دلمه ای روی سلامت مو


فلفل دلمه ای به خاطر ویتامین ث موجود در آن و تحریک فولیکول های مو باعث دوام بیشتر مو و همچنین براق شدن مو می شود. می توانید با فلفل دلمه ای ماسکی برای مو تهیه کنید. برای اینکه چند فلفل دلمه ای را به مدت 5 دقیقه بجوشانید و بعد از اینکه خنک شد آن را در میکسر کاملا له کنید و بعد روی موهای سرتان بگذارید. بعد از یک ساعت سرتان را بشویید. مالیدن فلفل دلمه ای روی ساقه های مو ان را درخشان می کند و قرار دادنش روی پوست سر باعث می شود فولیکول های مو تحریک شده و رشد موی شما افزایش پیدا کند. 

فلفل دلمه ای برای فشار خون


ماسک فلفل دلمه ای برای پوست


همانطور که گفته شد فلفل دلمه ای برای سفت شدن پوست بسیار مناسب است. میتوانید ماسک فلفل دلمه ای را مغازه های فروش لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه کنید اما راه دیگری هم هست. خودتان می توانید ماسک فلفل دلمه ای استفاده کنید. 
یک خیار را رنده کنید و یک عدد فلفل دلمه ای را هم با میسکر کاملا خرد کنید بعد این دو را با هم مخلوط کنید و با یک قاشق غذا خوری ماست هم بزنید تا کاملا حالت کششی به خود بگیرد. به مدت نیم ساعت آن را روی پوست خود قرار دهید دوبار در هفته اینکار را تکرار کنید.

 


فلفل دلمه ای کاهنده عوارض بزرگی پروستات


بزرگی پروستات مساله ای است که بسیاری از آقایان در سنین بالا با آن مواجه هستند. از جمله کارهایی که می توان برای کاهش عوارض بزرگی پروستات انجام داد استفاده از خوراکی هایی است که آنتی اکسیدان دارند. فلفل دلمه ای یکی از سبزیجاتی است که انتی اکسیدان بالایی دارد و با استفاده از آن می توانید به کاهش عوارض بزرگی پروستات کمک کنید
یکی دیگر از فواید فلفل دلمه ای کاهش عوارض سالمندی است. سالمندان با دردهایی مواجه هستند که منشاء ناشناخته ای دارد برای اینکه عوارض ان را کاهش دهید می توانید با مصرف سبزیجات و میوه های رنگی از جمله فلفل دلمه ای عوارض ان را کاهش دهید. 

 


لاغری با فلفل دلمه ای 


جالب است بدانید که فلفل دلمه ای باعث لاغری شما می شود. فلفل دلمه ای قرمز به فعال کردن گرما در بدن کمک می کند و متابولیک را افزایش می دهد. کپسایسین که مسئول افزایش گرمای فلفل است در فلفل دلمه ای نیز بسیار کوچک یافت می شود. در نتیجه آن ها یک عمل ملایم دارند که متابولیسم را بدون افزایش ضربان قلب و فشار خون بر خلاف فلفل تند افزایش می دهد. در نتیجه می توانند موجب کاهش وزن شوند.

 

خواص فلفل دلمه ای برای پوست
مبارزه با سرطان با فلفل دلمه ای 


فلفل دلمه ای روی سلولهای سرطانی تاثیر بسیار زیادی می گذارد برای اینکه بتوانید از سرطان دوری کنید هر روز سبزیجات حای انتی اکسیدان استفاده کنید و بهترین نوع آن می تواند فلفل دلمه ای در رنگ های مختلف باشد. 
فلفل دلمه ای به پاک سازی خلط متراکم در بینی و ریه ها کمک می کند و سموم را از طریق عرق کردن از بین می برد.

 

مبارزه با کبد چرب با فلفل دلمه ای

چربی کبد به دلیل سبک زندگی مدرن بسیاری از مردم را درگیر کرده است. فلفل دلمه ای یکی از مواد غذایی است که پزشکان به اتفاق برای کاهش عوارض چبلد چرب توصیه می کنند. از آنجایی که فلفل دلمه ای چربی بدن و سموم آن را کاهش می دهد یکی از راههای کاهش سموم انباشت شده روی کبد است. 

 

 


دیگر فواید ریز و درشت فلفل دلمه ای


ثابت شده است که عصاره فلفل قرمز در درمان اختلالات گوارشی مانند زخم، اسهال و سوهاضمه موثر است. هم چنین بروز چندین مشکل تنفسی مانند ، آسم و عفونت را در ریه ها کاهش می دهد. عصاره فلفل دلمه ای موثر در برابر گلو درد و خونریزی بینی است. همچنین فلفل دلمه ای در درمان درد و عفونت کلیه نیز بسیار موثر است. بسیاری از بازیگران هالیوود که اندامی مناسب و پوستی زیبا دارند در روز چند عدد فلفل دلمه ای استفاده می کنند. همچنین کاهش فشار خون با فلفل دلمه ای بسیار اتفاق می افتد. اگر دچار پرفشاری خون هستید در روز دو عدد فلفل دلمه ای استفاده کنید. بهتر است همراه غذا استفاده کنید تا در افزایش چربی در بدن شما نیز تاثیر بگذارد

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.