2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
شراره درشتی بازیگری که سرطان را شکست داد

شراره درشتی بازیگری که سرطان را شکست داد

شراره درشتی بازیگر ایرانی که دو سال قبل اعلام کرده بود به سرطان مبتلا شده است توانست با انجام دوره های درمانش این بیماری را کنترل کند. جزئیات را اینجا بخوانید

جامعه پویا - شراره درشتی بازیگر ایرانی و همسر مرحوم رضا ژیان که چند سالی است با سرطان مبارزه می کند بالاخره توانست این بیماری کشنده را شکست دهد. 


شراره درشتی متولد سال 54 استف او زمانی که بسیار جوان بود با مرحوم رضا ژیان ازدواج کرد. او همسر دوم رضا ژیان بود. رضا ژیان استاد بازیگری و کارگردان بعد از پیروزی انقلاب به آمریکا رفت همسر اول رضا ژیان زویا زاکاریان بود که زندگی در امریکا را انتخاب کرد و البته رضا ژیان هم به او پیوست اما بعد از چند سال بازگشت به وطن را انتخاب کرد. رضا ژیان به دلیل اینکه ترجیح داد در ایران زندگی کند از زویا زاکاریان جدا شد و به ایران برگشت. او در ایران با شراره درشتی آشنا شد و ازدواج کرد. رضا ژیان 26 سال از شراره درشتی بزرگتر بود اما آنها زندگی عاشقانه ای با هم داشتند. 
شراره درشتی شاگرد رضا ژیان بود و عاشق استاد شد. هرچند زندگی رضا ژیان و شراره درشتی چندان دوام نداشت و رضا ژیان فوت کرد اما این عشق در دل شراره درشتی ماند و او دیگر ازدواج نکرد. 

 

شراره درشتی همسر رضا ژیان


شراره درشتی بعد از فوت شوهرش از ایران مهاجرت کرد و برای زندگی به سوئیس رفت نزدیکان شراره درشتی اینکار شراره را برای کم کردن رنج و غم نبودن رضا ژیان عنوان کردند او حتی بعد از مدتی تصمیم گرفت بازیگری را هم کنار بگذارد. 

 


شراره درشتی چطور بازیگر شد


شراره درشتی فعالیت هنری خود را از سال 74 شروع کرد او در کلاسهای مرحوم استاد سمندریان شرکت کرد و بعد از پایان این دوره بسیار مورد توجه کارگردانهای سینما و تئاتر قرار گرفت و چندین سریال و فیلم بازی کرد. او در سریال محبوب زیر آسمان شهر نیز بازی کرده بود.

 

فیلم شناسی شراره درشتی 

 

هیس

راز شقایق‌ها

آخرین روز ماه (۱۳۸۵)

جدا افتاده (داوود موثقی، ۱۳۸۳)

عشق آباد (۱۳۹۰)

خواهران عجیب غریب

پول درشت

آینه

شب میهمانی

او در سال 80 با رضا ژیان ازدواج کرد و پس از ان بیشتر کارهایش با همسرش بود. شراره درشتی بعد از مهاجرت به سوئیس بیشتر دلنوشته هایی برای شوهرش منتشر می کرد تا اینکه دو سال قبل در پستی اینستاگرامی اعلام کرد مبتلا به سرطان شده و در بیمارستانی در سوئیس بستری است.

 

 

شراره درشتی

خبر ابتلای شراره درشتی به سرطان 

 

پس از اعلام این خبر شراره درشتی هر از گاهی پستی درباره سرطان می گذاشت و روند درمانش را با مخاطبانش در میان میگذاشت او جلسات متعدد شیمی درمانی را آغاز کرد و هم زمان روحیه خود را بالا نگه داشت حتی تراشیدن موی سر و ریزش موهایش هم نتوانست شراره شاداب را از پا بی اندازد. 
چند ماه قبل آخرین مراحل درمان شراره درشتی به پایان رسید و او با موفقیت توانست سرطان را شکست دهد. شراره درشتی مدتی است به ایران امده و در وطن زندگی می کند. او همچنان خاطرات دوران درمان سرطان را می نویسد و با اینکار سعی می کند به کسانی که با سرطان مبارزه می کنند امید بدهد. شراره درشتی زیبایی خود را دوباره بازیافت او حالا زنی شاداب با روحیه ای امیدوار است و زندگی شاد خود را همچنان ادامه می دهد و یاد شوهرش رضا ژیان را هم زنده نگه داشته است. 

 

شراره درشتی بعد از کنترل بیماری سرطان

شراره درشتی در آخرین پست اینستاگرامی اش نوشته است: 
عجیب است که مردم اینقدر برای مبارزه باشیطان تلاش می‌کنند !!
اگر همین انرژی را صرف عشق ورزیدن به همراهانشان صرف کنند
شیطان در تنهایی
خواهد مرد....
هلن کلر
عشق بورزیم تا همیشه
شراره درشتی در همه نوشته هایش هشتگ من از سرطان قوی ترم را استفاده می کند 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.