2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
5 پیشنهاد برای پختن یک شام ساده و فوری

5 پیشنهاد برای پختن یک شام ساده و فوری

سوال همیشگی و دغدغه مادران این است که شام چه درست کنند. 5 پیشنهاد برای یک شام با نان که خیلی ساده و فوری اماده شود. اینجا را بخوانید

جامعه پویا -انتخاب یک شام مناسب برای اعضای خانواده همیشه دغدغه مادرهاست. مخصوصا اگر چند بچه داشته باشند که سلایق متفاوتی دارند. 
درست کردن شام تکراری هم دغدغه دیگر انهاست. برای اینکه یک شام مناسب و غیر تکراری برای اعضای خانواده درست کنید ما چند پیشنهاد داریم. 

 


سالاد بادمجان یک سالاد رژیمی 

 

سالاد بادمجان


برای تهیه سالاد بادمجان  ابتدا باید مواد اولیه را آماده کنید. 


مواد لازم


بادمجان به اندازه لازم
گوجه فرنگی
خیار ورق ورق شده
ماست
پیازچه خرد شده
سیر: ۲ حبه
روغن زیتون
پنیر(دلبخواه)
زیتون بدون هسته 
ابتدا بادمجان را کبابی کنید و پوست آن را به خوبی بگیرید. بادمجان کبابی عطر مطبوعی دارد و غذای شما را بسیار خوشمزه می کند. بادمجان کبابی باید قلمی باشد که درون آن هم روی حرارت بپزد. بعد از اینکه بادمجان را کبابی کردید پیازچه را نگینی خرد کنید. گوجه را هم ریز خرد کنید و سیر را هم رنده کنید. حالا مواد را با هم مخلوط کنید. خیار را حالت ورقه ورقه درست کنید و روی مواد بریزید. در مرحله آخر زیتون را اضافه کنید قبل از اینکه پنیر را به مواد اضافه کنید ماست و نمک و آویش را هم اضافه کنید و هم بزنید. در پایان مقدار دلخواه پنیر رنده شده یا خرد شده به آن اضافه کنید. 
غذای شما آماده است آن را نوش جان کنید 

 


یتیمچه

یتیمچه


یتیمچه هم غذایی است که به راحتی می توانید در خانه آن را درست کنید و لذت ببرید یتیم چه غذایی قدیمی است که تقریبا منسوخ شده است. 


مواد لازم برای تهیه یتیمچه


بادمجان :2 عدد
کدو: 2 عدد
سیر: دو حبه
پیازچه: یک دسته
گشنیز: خرد شده کمی
رب گوجه فرنگی: 1 ق سوپخوری
سیب زمینی : یک عدد درشت
روغن زیتون


ابتدا سیب زمینی را آب پز کنید و پوست آن را بکنید. سپس بادمجان و کدو را با پوست کباب کنید و بعد خرد کنید.سیر را له کنید و به همراه سیب زمینی خردشده ، بادمجان و کدو ی کباب شده و کمی روغن زیتون  روی حرارت قرار دهید تا کمی تفت بخورند.
بعد به آن  رب گوجه فرنگی اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید.
مواد تفت داده شده را با یک لیوان آب بپزید تا نرمتر شوند.کمی بعد به آن گشنیز و پیازچه خرد شده هم اضافه کنید و برای مزه دار کردن شان کمی نمک و فلفل هم بزنید . به مدت ده دقیقه به غذا استراحت بدهید و بعد نوش جان کنید.

 


شامی کباب


غذای بسیار خوشمزه و خاصی که می توانید برای شام درست کنید شامی کباب است که اکثر افراد دوست دارند. 

 

شامی کباب
مواد لازم برای شامی کباب

پیاز :2 عدد
گوشت :500 گرم
لپه پخته :250 گرم
نمک ، فلفل ، زردچوبه:به مقدار کافی
آب :به مقدار کافی
تخم مرغ :5 عدد
بیکینگ پودر :1 ق چ
زعفران سائیده : به مقدار کافی

پیاز ها را به چهار قسمت تقسیم میکنیم و به همراه گوشت ، مقداری زرد چوبه و آب به مدت 3 ساعت می پزیم تا گوشت کاملا پخته شود.
بعد از اینکه گوشت ها پخت ،آب آن را جدا میکنم و به همراه لپه پخته شده در چرخ گوشت ، چرخ میکنیم .تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه میشکنیم و هم میزنیم تا سفیده و زرده تخم مرغ باهم مخلوط شوند.


سپس بیکینگ پودر را داخل تخم مرغ ها میریزیم و هم میزنیم.مقداری زعفران سائیده را به همراه کمی نمک و فلفل به تخم مرغ ها اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم.تخم مرغ هم زده را با گوشت و لپه چرخ شده مخلوط میکنیم و حسابی ورز میدهیم تا کاملا مخلوط شوند.
یک تابه مناسب انتخاب میکنیم و مقداری روغن داخلش میریزیم و روی حرارت ملایم قرارمیدهیم تا روغن داغ شود.


سپس به اندازه دلخواه از مایه شامی برمیداریم و به صورت کوفته قلقلی در دستمان به آن شکل میدهیم و در پایان مانند کوکو سیب زمینی تختش میکنیم و وسطش را با انگشت یک سوراخ ایجاد میکنیم و داخل روغن سرخش میکنیم.
وقتی یک طرف آن سرخ شد طرف دیگر را برمیگردانیم و سرخ میکنیم و به همین ترتیب تمام مایه شامی را سرخ میکنیم. در پایان هم با سبزیجات و گوجه فرنگی سرو می کنیم . 

 


سالاد سزار مناسب برای شام سبک


سالاد سزار یک غذای ایتالیایی است که برای تهیه آن لازم نیست زیاد وقت بگذارید این غذای خوشمزه را بچه ها خیلی دوست دارند.

 

 

سالاد سزار
مواد لازم برای تهیه سالاد سزار


کاهو : یک بوته شسته شده
سینه مرغ  : 1 عدد
نان تست یا باگت
روغن زیتون :1/4 فنجان
لیمو ترش تازه : ا عدد
گوجه گیلاسی(برای تزیین)
نکته : در صورتی که از فیله مرغ به جای سینه مرغ استفاده می کنید تعداد نفرات را در انتخاب میزان فیله مرغ نظر بگیرید.  

مواد لازم برای سس سالاد سزار:


تخم مرغ : 2 عدد
پنیر پارمسان : 3 قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک : 2 قاشق غذاخوری
سیر : دو حبه
نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم
ابتدا تخم مرغ ها را به مدت دو دقیقه بگذارید تا آب پز شود، توجه داشته باشید تخم مرغ ها نباید ببندد.
کاسه ای مناسب انتخاب کنید و سیر له شده ، روغن زیتون ، پنیر و زرده تخم مرغ ها را داخل آن ریخته و به مدت 4 دقیقه هم بزنید.
زمانی که مواد تغییر رنگ داد و رنگ آن سفید شد ، سرکه و ادویه ها را اضافه کرده و 2 الی 3 دقیقه هم بزنید تا زمانی شکل سس مایونز را به خود بگیرد.

 


کشک بادمجان یک غذای سنتی و خوشمزه


یکی دیگر از غذاهایی که برای شام بسیار مناسب است کشک بادمجان است. این غذای نانی و خوشمزه را می توانید در عرض چند دقیقه در خانه اماده کنید. 

کشک بادمجان
مواد لازم برای کشک بادمجان


بادمجان    1 کیلو
کشک    1 لیوان (ترجیحا رژیمی یا کم چرب)
نعنا خشک    2 قاشق چایخوری
روغن، نمک، زردچوبه، گردو، پیاز و سیر    به میزان لازم
بادمجان‌ها را در ابتدا پوست کنده و پس از خُرد کردن، آن‌ها را سرخ می‌کنیم. زمانی که بادمجان‌ها به شکل طلایی رسیدند بنابراین آن‌ها را از روی اجاق بردارید آن را در یک سبد توری قرار دهید تا روغنش گرفته شود. در یک تابه پیاز و سیر خرد شده را تفت دهید و زرد چوبه را به آن اضافه کنید. سپس بادمجان سرخ شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. 
در داخل قابلمه مقداری روغن ریخته و نعناع خشک را به آن اضافه کنید و پس از اینکه در حد چند ثانیه سرخ شد، آن را از روی اجاق بردارید
 غذا را در ظرفی که دوست دارید سرو کنید و کشک  را به ان     اضافه کنید. سپس نعناع و گردو را روی کشک بادمجان قرار دهید و میل کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.