2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه دمی گوجه بسیار خوشمزه و مجلسی با دستور پخت سرآشپز

طرز تهیه دمی گوجه بسیار خوشمزه و مجلسی با دستور پخت سرآشپز

دمی گوجه یک غذای بسیار آسان است که به راحتی می توانید به شکل مجلسی در خانه تهیه کنید. برای تهیه دمی گوجه مجلسی اینجا را بخوانید

جامعه پویا - دمی گوجه یک غذای بسیار ساده و آسان پز است که با مواد غذایی دم دستی درست می شود.

برای تهیه دمی گوجه مجلسی و شیک و خوشمزه دستور زیر را رعایت کنید. 

 

مواد لازم برای پخت دمی گوجه

 

برنج:1 و 1/2 پیمانه
گوجه فرنگی متوسط :6 عدد
پیاز :2 عدد پیاز
رب گوجه فرنگی :1 قاشق غذا خوری
کره :30 گرم
 سیر رنده شده : سه حبه
نمک، فلفل و زرچوبه :به مقدار لازم

دمی گوجه

 

دستور پخت دمی گوجه


برای درست کردن دمی گوجه ، ابتدا برنج را بشویید و خیس کنید. توجه داشته باشید که نمک زیادی به آن اضافه نکنید چون  پلو را باید کته کنید و شوری در برنج می ماند. آب برنح خیس شده را بگیرید یکبار دیگر آن را با آب خالی بشویید تا نمکش گرفته شود. برنج را در قابلمه و روی شعله اجاق بگذارید و اجاق را روشن کنید. 
حالا نوبت آماده کردن مایه است. پیاز را نگینی خرد کنید داخل تابه بریزید تا با روغن مناسب سرخ شود حین سرخ شدن سیر و زردچوبه و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید وقتی پیاز تقریبا سرخ شد آن را به پلو اضافه کنید. 
بعد گوجه ها را پوس بکنید و ریز خرد کنید و به پلو اضافه کنید. وقتی آب پلو کشید آن را دم بگذارید نیم ساعت بعد از دم گذاشتن دمی گوجه شما اماده میشود. چند دقیقه قبل از اینکه دمی گوجه را سرو کنید کره را داخل آن بی اندازید تا با حرارت پلو آب شود و کره را به جان بگیرد. 
وقتی کره به خوبی آب شد ، آن را هم بزنید و سرو کنید. 

 


نکته


می توانید پلو را به صورت آبکش هم استفاده کنید و طعم خوبی هم خواهد داشت اما مواد مغذی ان از بین میرود. بنابراین بهتر است حتما آبکش استفاده کنید
از آنجایی که گوجه آب دار است بهتر است آبی که برای دم کردن پلو استفاده می کنید زیاد نباشد
دمی گوجه را می توانید با سالاد شیرازی یا سبزی خوردن میل کنید

دمی گوجه را می توان با مرغ هم پخت. یک عدد سینه مرغ بی استخوان را روی پلو بگذارید تا با بخار پلو خوب بپزد و بعد ریش ریش کرده و لابه لای دمی گوجه قرار دهید و نوش جان کنید.
بهتر است برای گرفتن سردی غذا بعد از میل کردن آن کمی زنجبیل با چای بنوشید
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.