2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه دونات پفکی و خاص در خانه

طرز تهیه دونات پفکی و خاص در خانه

دونات یکی از انواع شیرینی است که طرفداران زیادی دارد. برای تهیه دونات باید روش خاصی را به کار برد. همه چیز برای تهیه یک دونات خاص و خوشمزه در خانه را اینجا بخوانید.

جامعه پویادونات یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین شیرینی‌هایی است که به راحتی می‌توانید آن را در خانه هم تهیه کنید.

اگر در خانه بچه دارید و نگران سلامت دونات‌های مغازه هستید می‌توانید به راحتی در خانه دوناتی با کیفیت‌تر از شیرینی فروشی‌ها  درست کنید.

برای تهیه دونات خانگی این مطلب را بخوانید.

 

طرز تهیه دونات

مواد لازم درست کردن دونات پفکی

آرد:نیم کیلو

شکر :100 گرم

خاکه قند :200 گرم

ماست غلیظ :1 پیمانه سرخالی

تخم مرغ :2 عدد

روغن آبکرده :100 گرم

دارچین :2 ق س

بیکینگ پودر :2 ق م

جوش شیرین :1/2 ق م

نمک :1/2 ق چ

دونات خانگی

 

روش پخت دونات خانگی

مرحله اول :

 

ابتدا در ظرف مناسبی تخم مرغ ها را دانه دانه می شکنیم و روغن و شکر را با آن مخلوط میکنیم و با دور تند هم زن هم میزنیم تا کاملا رنگشان سفید شود.

 

مرحله دوم :

 

در ظرف دیگری بیکینگ پودر ، نمک و جوش شیرین را در ماست میریزم و حل میکنیم و این مایه را به مایه تخم مرغ ها اضافه میکنیم و کمی هم میزنیم

 

 

طرز تهیه دونات خانگی

مرحله سوم :

 

سپس آرد را کم کم اضافه میکنیم و با قاشق یا لیسک هم میزنیم تا زمانی که مایه حالت خمیری پیدا کند ، خمیر بدست آمده نه زیاد باید شل و چسبان  باشد و نه زیاد سفت و خشک.

 

مرحله چهارم :

 

در این مرحله روی خمیر را با سلفون بپوشانید و 2 تا 3 ساعت اجازه بدهید تا خمیر استراحت کند و حجمش دو برابر شود.

 

 

 

 مرحله پنجم :

 

بعد از استراحت کردن خمیر ، روی یک میز یا سطح صاف مقداری آرد می پاشیم و خمیر را روی آن قرار میدهیم . خمیر را با وردنه به قطر 1 سانتی متر باز کنید و با یک قالب گرد و یا دهانه استکان به صورت حلقه حلقه برش میدهیم .اگر هم بخواهید وسط دونات شما سوراخ داشته باشد با یک قالب دایره ای کوچکتر وسط آن را بردارید.

 

طرز تهیه دونات خانگی

مرحله ششم :

 

دریک ظرف گود مقداری زیادی روغن بریزید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم داغ شود. سپس دونات ها را طبق حجم ظرف و روغن داخل آن بریزید تا دو طرف آن سرخ شود.

 

 

وقتی دونات ها پف کردند و طلایی رنگ شدند از داخل روغن بر میداریم و داخل صافی قرار میدهیم تا روغن اضافه آن گرفته شود. خاک قند و دارچین را هم مخلوط میکنیم و روی دو طرف دونات ها می پاشیم . برای تزیین هم میتوانید از  پسته خرد شده و یا شکلات ذوب شده استفاده  کنید.

دونات را می‌توانید در وعده‌های صبحانه و عصرانه استفاده کنید و برای دورهمی های دوستانه یک انتخاب فوق‌العاده است. برای تهیه دونات باید حدود سه تا 4 ساعت وقت بگذارید البته این میزان وقت برای تهیه دونات برای 10 نفر است.

توجه داشته باشید دونات را می‌توانید با شیر گرم یا چای یا شربت سرو کنید. در برخی کشورها دونات را با دوغ هم استفاده می‌کنند.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.