2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه گاتوی سیب زمینی  غذای خاص ایتالیایی

طرز تهیه گاتوی سیب زمینی غذای خاص ایتالیایی

گاتوی سیب زمینی یک غذای ایتالیایی و بسیار خاص است که می تواند برای عصرانه یا غذایی کنار غذای اصلی روی میز بدرخشد. دستور پخت خاص این غذای فوق العاده را بخوانید.

جامعه پویا-سیب زمینی این ماده غذایی با ارزش می‌تواند ، می‌تواند شاهکار که غذاهای به وجود بیاورد.

یکی از غذاهای بسیار پرطرفدار گاتوی سیب زمینی است که به راحتی می‌توان آن را تهیه کرد.

 

گاتوی سیب زمینی نوعی غذای ایتالیایی است که در سالهای اخیر در کشور‌های جنوب غرب آسیا نیز با استقبال رو به رو شده است.

 

گاتوی سیب زمینی

مواد لازم

سیب زمینی 4 عدد کوچک 

تخم مرغ، یک عدد

شیر، یک لیوان

کره ذوب شده، سه قاشق غذاخوری

 پنیرایتالیایی به نام پکورنیا، موتزارلا و پروولون، به میزان دلخواه

 جعفری تازه، دو قاشق غذاخوری(خورد شده)

 روغن زیتون، دو قاشق غذاخوری

 آردسوخاری یک فنجان

ژامبون  100 گرم

 

 

دستور پخت گاتوی سیب زمینی

طرز تهیه گاتوی سیب زمینی

برای تهیه گاتوی سیب زمینی ابتدا باید یک ظرف آب جوش تهیه کرد و پس از آن سیب زمینی‌های پوست کنده را داخل آن ریخت تا پخته شود. این عمل چیزی حدود سی دقیقه زمان لازم دارد.

 

در کنار این اقدام نیاز است تا یک ماهیتابه آغشته به روغن زیتون آماده شود و همچنین نیاز است تا فر آشپزخانه را تا دمای ۳۷۵ درجه گرم کرد.                      

 

پس از پخت سی دقیقه ای لازم است که سیب زمینی‌ها را از آب جوش خارج کرده و در یک ظرف دیگر با شیر، کره و پنیر مخلوط ‌کنیم و پس از اضافه کردن نمک به میزان دلخواه و نیز تخم مرغ آن را خوب مخلوط کرده تا ترکیب آن یک دست شود.

 

پس از این کار بهتر است تا خرده نان‌هایی را در قسمت زیرین و طرفین ماهیتابه ریخته و نیمی از ترکیب سیب زمینی را روی آن ریخته شود.

 

همچنین روی ترکیب سیب زمینی را باید با پنیر پروولون (نوعی پنیر ایتالیایی) بپوشانید و سپس یک لایه ژامبون و سپس پنیر موتزارلا (نوع دیگری از پنیرهای ایتالیایی) را قرار بدهید.

 

در این قسمت باید بقیه ترکیب سیب زمینی را روی مواد موجود بریزید و روی آن با چنگال شیار‌هایی را ایجاد کنید. در این زمان پس از اضافه کردن مقداری روغن زیتون و کره به مواد موجود تابه را در فر قرار داده تا به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه پخته شود. از جعفری نیز می توان برای تزئین غذا استفاده کرد.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.