2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
چطور ناخن هایمان را زود بلند کنیم

چطور ناخن هایمان را زود بلند کنیم

برای اینکه در عرض چند روز ناخن های خود را بلند و زیبا کنید این مطلب را بخوانید.

جامعه پویا -بلند کردن ناخن آن هم در ایام نزدیک به نوروز چالش مهمی برای خانم هاست مخصوصا خانم های خانه دار که خانه تکانی هم می کنند. برای اینکه بدانید چطور در روزهای آخر پایان سال ناخن های بلند و سالم داشته باشید. نکات زیر را رعایت کنید. فراموش نکنید سلامت ناخن سلامت بدن شماست. ضمن اینکه زیبایی ناخن های طبیعی چندین برابر کاشت ناخن است. 

 

بلند کردن ناخن در یک روز
بیوتین مصرف کنید


مصرف ویتامین های حاوی گروه ب مهمترین عامل برای تقویت پوست و مو و ناخن است شما می توانید با مصرف بیوتین به رشد ناخن هایتان کمک کنید. اگر برای مدت کوتاهی بیوتین مصرف کنید می توانید رشد خوبی در ناخن های خود ایجاد کنید. 

بیشتر بخوانید: 10 اشتباهات رایج در لاک زدن


بدون دستکش کار نکنید


ظرف شستن و انجام کارهای خانه بدون دستکش برای ناخن سم است مواد شیمیایی ناخن های شما را از بین می برد و ضعیف می کند نباید بدون دستکش با مواد شیمیایی کار کنید. کار با مواد شیمیایی می تواند آسیب جدی به ناخن های شما بزند.

 

ناخن زیبا
پروتئن مصرف کنید


بافت ناخن از پروتئین است به همین دلیل در صورتی که پروتئین بدن شما کاهش پیدا کند بافت ناخن از بین می رود برای اینکه ناخن های شما رشد خوبی داشته باشد حتما از پروتئن استفاده کنید. پروتئن کمک می کند تا ناخن های شما خیلی خوب رشد کند. 

 


روغن زیتون و روغن بنفشه استفاده کنید


روغن زیتون نه تنها برای پوست و مو بلکه تاثیر زیادی بر رشد ناخن ها دارد. به عبارت دیگر روغن زیتون یکی از بهترین و موثرترین مواد طبیعی شناخته شده برای تقویت و رشد سریع ناخن ها است.
برای تقویت ناخن ها با روغن زیتون، بهتر است ابتدا روغن زیتون را حرارت دهید و هر شب قبل از خواب دست ها و ناخن های خود را با آن ماساژ دهید. روغن زیتون نه تنها ناخن ها را مرطوب نگه می دارد بلکه از خشک شدن و شکنندگی آنها جلوگیری می کند.  این روش را هر روز تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.


روغن بنفشه هم کمک زیادی در این خصوص می کند. روغن بنفشه باعث می شود تا بافت ناخن شما منسجم شود و از شکنندگی آن جلوگیری شود .هرشب قبل از خواب چند قطره روغن بنفشه به ناخن های خود بمالید و خوب ماساژ دهید اینکار باعث می شود ناخن های شما دیگر نشکند.

 


روغن نارگیل استفاده کنید


روغن نارگیل حاوی مواد مغذی مهمی است که برای تقویت، حفظ رطوبت و همچنین درمان قارچ ناخن و عفونت های کوتیکول مفید است. در حقیقت یکی از روش های درمانی خانگی برای رشد و تقویت ناخن ها استفاده از روغن نارگیل است.
برای تقویت ناخن ها شب ها قبل از خواب دست ها و ناخن های خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید. همچنین می توانید ¼ فنجان روغن نارگیل ارگانیک، ¼ فنجان عسل و 4 قطره اسانس رزماری را با هم مخلوط کنید و حدود 20 ثانیه آن را گرم کنید، پس از آن ناخن های خود را به مدت 15 دقیقه در آن بگذارید.

 


وازلین بزنید


هروقت شبانه روز احساس کردید ناخن هایتان خشک شده از وازلین استفاده کنید . وازلین برای پاک کردن آرایش هم بسیار مفید است و پوست شما را بسیار شفاف می کند و یک شیرپاکن طبیعی است. 

 


ناخن نجوید


سعی کنید عادت جویدن ناخن را از خود دور کنید. اینکار برای کاهش اضطراب است. اگر نتوانید ناخن جوید را کنار بگذارید با مشکلاتی مواجهه خواهید شد و علاوه بر از دست دادن زیبایی دستهایتان دچار مشکل روحی هم می شوید بنابراین سعی کنید ناخن هایتان را نجوید. برای اینکار می توانید به داروخانه مراجعه کنید و از محافظ برای ناخن هایتان استفاده کنید. 

 

بلند کردن سریع ناخن
حنا ببندید


حنا بستن بسیار به تقویت ناخن کمک می کند. حنا یک تقویت کننده بسیار خوب برای پوست و مو وناخن است. می توانید با قرار دادن ناخن هایتان در حنا از شکستن آنها جلوگیری کنید. 

 


عفونتهای قارچی ناخن را درمان کنید


عفونت های قارچی ناخن را سریع درمان کنید زیرا مانع از رشد ناخن ها می شوند.
هنگام کار با مواد شیمیایی حتما از دستکش استفاده کنید.
جویدن ناخن ها را ترک کنید زیرا به ناخن های شما آسیب وارد می کنند.
ناخن ها را به صورت منظم کوتاه کنید زیرا این کار باعث می شود سریع تر رشد کنند.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.