2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
چطوری تندی غذا را از بین ببریم

چطوری تندی غذا را از بین ببریم

تندی غذا می تواند همه زحمت شما را خراب کند اما روشهایی برای از بین بردن آن هست. اینجا را بخوانید

جامعه پویا - اضافه کردن چاشنی به غذا گاهی ممکن است با اشتباه همراه باشد بنابراین همیشه باید راه حل از بین بردن طعم زیاد یک چاشنی را بدانید. 
طعم تندی یکی از طعم هایی است که اگر در غذا قالب باشد ممکن است با ذائعقه برخی افراد سازگار نباشد. برای اینکه تندی غذا را بگیرید راههای مختلفیو وجود دارد که برای شما توضیح داده می شود. 

 

تندی غذا
سیب زمینی برای از بین بردن تندی غذا


سیب زمینی به دلیل داشتن نشاسته بسیار زیادی که دارد یک خنثی کننده بسیار مناسب است. سیب زمینی ، شوری ، تلخی و تندی غذا را بسیار خوب می گیرد و باعث می شود غذا به طعم مناسب برسید. بنابراین اگر غذای شما تند شد می توانید یک سیب زمینی پوست کنده داخل غذا قرار دهید. 

 


لبنیات پرچرب استفاده کنید 


برای رفع تندی غذا از لبنیات  پرچرب استفاده کنید .کپسایسین به راحتی در چربی موجود در لبنیات حل میشود. مثلا اضافه کردن شیر به سس تند باعث میشود تندی سس کم شود.به همین دلیل است که به همراه غذاهای مکزیکی خامه ترش و به همراه غذاهای هندی ماست رایتا سرو میشود. 

 

گرفتن تندی قورمه سبزی
از طعم متضاد استفاده کنید


اگر غذای شما تند شده می توانید از خنثی کننده آن یعنی شیرینی یا ترشی  استفاده کنید. شیرینی یک خنثی کننده بسیار مناسب است. اگر غذایی مانند مرغ را تند کردید می توانید  مقداری آب پرتقال که شیرین و ترش است به ان اضافه کنید تا تندی غذا را بگیرد

 


آب غذا را عوض کنید


اگر در مراحل اولیه غذای شما تند شد خیلی سریع می توانید اب غذا را عوض کنید اینکار خیلی به شما کمک می کند. برای اینکه از طعم غذا مطلع شوید حتما قبل از اینکه همه مواد را اضافه کنید طعم آب ان را بچشید.

 


خامه استفاده کنید


خامه ترش یک انتخاب بسیار مناسب است. شما می توانید غذاهایی که می توان در آن از خامه استفاده کرد  خامه استفاده کنید مثلا انواع پاستا را با خامه سرو کنید. 

 


مواد غذایی را اضافه کنید


مواد غذایی را به غذایتان اضافه کنید. هرچند غذا چندین برابر می شود اما بسیار می تواند در متعادل کردن طعم غذا به شما کمک کند. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.