2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
همه خواص و مضرات حنا : از بهبود سردرد تا تقویت مو و پوست

همه خواص و مضرات حنا : از بهبود سردرد تا تقویت مو و پوست

حنا یک گیاه پرخاصیت است که خواص زیادی برای پوست و مو دارد همه چیز درباره حنا را اینجا بخوانید

جامعه پویا -حنا گیاه بسیار مفیدی است که کاربردهای زیادی در زندگی انسان ها دارد. حنا را فقط برای زیبایی استفاده نمی کنند خواصی که این گیاه عالی برای پوست و مو دارد آن را به گیاهی تبدیل کرده که صدها سال است از آن استفاده می شود. 

 


خواص حنا برای از بین بردن التهاب


یکی از مهمترین خواص حنا ضد التهاب بودن آن است. برخی مطالعات ثابت کرده اند که روغن حنا که برگرفته از برگ حناست ، راه حلی موثر برای شرایط ناشی از التهاب ، درد مفاصل هستند. روغن حنا حاوی برخی از ترکیبات زیست فعال است و نیز اثر مشابهی بر ضد التهاب دارد که به عنوان داروی ضد التهاب شناخته می شود. فقط استفاده از روغن حنا در ناحیه آسیب دیده ممکن است به کاهش درد کمک کند. برگ های حنا اثرات ضد قارچی و ضد ویروسی هم دارد. بنابراین برگ های حنا برای گلو درد و تب موثر هستند. در برخی موارد نیز از برگ حنا برای از بین بردن التهابات پوستی استفاده می شود. 

خواص حنا


چطور با حنا از پوست مراقبت کنیم


حنا قابلیت این را دارد که از پیری زودرس جلوگیری کند و چین و چروک را که براثر گذر عمر نیست و به دلایل دیگر به وجود آمده است را از بین ببرد. می توانید از روغن برگ حنا برای اینکار استفاده کنید. 


ترکیبات ضد التهاب، ضد باکتری و ضد قارچ برگهای حنا برای التیام زخم نیز عالی هستند. علاوه بر این، برگهای حنا همچنین اثرخنک کنندگی طبیعی برای آرام کردن درد که ممکن است با زخم باز ایجاد شود، دارند. تنها با استفاده از برگ های تازه حنا در ناحیه آسیب دیده در آن لحظه برگ ها گرما و اثر آفتاب سوختگی روی پوست را کاهش خواهند داد برای آفتاب سوختگی، فواید آلوئه ورا برای زیبایی مشابه هستند.

 


حنا راهی برای از بین بردن سردرد


حنا یکی از بهترین گیاهان برای کاهش سردرد مخصوصا سردردهای میگرنی است. در دوران بارداری، میگرن و سردرد شایع است که مادران باردار به آن مبتلا می شوند، اما آن ها باید از هر گونه مسکن به خاطر جنین خود داری کنند. برگ های حنا راه حل طبیعی هستند زیرا تنها با اعمال آب گیاه به پوست درد کاهش می یابد چون خواص ضد التهابی آن باعث تسکین تنش و بهبود جریان خون خواهد شد. ثابت شده است که برگ های حنا راه حل طبیعی موثر برای هر نوع اختلالات خواب هستند. روغن حنا ممکن است به این موضوع کمک کند چون حاوی تاثیر آرامش بخش برای خواب عمیق است.

 


کاهش فشار خون با حنا 


یکی از اثرات حنا، استفاده از آن برای سلامت قلب است. اگر آب و یا دانه های حنا مصرف کنید، می توانید از تاثیرات فشارخون پایین لذت ببرید که استرس را بر سیستم قلبی و عروقی کم می کند و به طور موثر فشار خون را کاهش می دهد. این کار می تواند به جلوگیری از ساخت پلاکت در قلب و شریان ها، جلوگیری از حملات قلبی و سکته، کمک کند.

 

حنا و قهوه
با حنا بوی بد پا را از بین ببرید

 


یکی از مهمترین خواص حنا از بین برنده بوی بد پاست. مقداری آب و حنا درست کنید و کف پایتان را داخل آن قرار دهید تا بوی بد پای شما گرفته شود. اینکار باعث می شود تا پا کمتر عرق کند. 

 


حنا برای تقویت مو

 


حنا از جمله گیاهانی است که مو را بسیار تقویت می کند و روی ریزش مو بسیار تاثیر می گذارد. حنا باعث آبرسانی به مو می شود و ساقه مو را کلفت می کند همچنین با از بین بردن قارچ ها و باکتری ها به قطع شدن ریزش مو کمک می کند. 
 برگ های له شده حنا را با روغن زیتون مخلوط کنید و به موها بمالید تا سبب رشد موها گردد برای موثر شدن این مخلوط به آن آب گشنیزنیز اضافه کرده و سپس مورد استفاده قراردهید. برای شادابی موهابرگ های حنا را با روغن خردل بجوشانید و به طور مرتب به موها بمالید. برای درخشندگی موها پودر حنا را با آب و آب لیمو مخلوط کرده و آن را به موها بمالید. سپس یک ساعت صبر کنید و بعد موها را بشویید.

 

برگ حنا

برای نرم شدن موها حنا را در ماست ساده بخیسانید و سپس به تمام نواحی سر بمالید. ماست مانع از خشکی مو شده و درخشندگی تارهای مو را سبب می شود. همچنین شما می توانید برای نرمی بیشتر موهایتان پودر حنا را با ماست و چند قطره آبلیمو مخلوط نمایید و به سر خود بمالید و بعد از یکساعت سرتان را بشویید.

برای تیره کردن رنگ موهایتان ، در یک ظرف آهنی پودر حنا و آبلیمو را مخلوط نمایید و بگذارید یک شبانه روز بماند. اگر دوست دارید موهایتان رنگ قهوه ای مایل به قرمز به خود بگیرد از ظروف آهنی استفاده نکنید. برای رشد بهتر موها مخلوط نمودن حنا با گیاهانی نطیر ریحان و مارچوبه موثر است.

 

 

مضرات حنا


حنا نباید در دوران بارداری و شیردهی استفاده شود. استفاده گسترده از آن به عنوان رنگ منجر به تجربه واکنش های آلرژی بیشتر و بیشتر می شود اما این واکنش ها می تواند ناشی از مواد دیگری باشد که به همراه حنا، به خصوص p - phenylenediamine- برای به دست آوردن رنگ سیاه مورد استفاده قرار می گیرند.


این ماده برای استفاده در پوست در بسیاری از کشورهای غربی ممنوع شده است، اما کنترل آن در صورتی می تواند سخت باشد که در رنگ مو یا رنگ تتو باشد.


آن هایی که واکنش آلرژیک به رنگ سیاه مثل خارش یا تاول زدن دارند، باید با پزشک مشورت کرده و گزارش دهند که ممکن است روی پوست از p - phenylenediamine استفاده کرده باشند. واکنش به آن می تواند یک عمر طول بکشد و زمانی که افراد حساس یا نسبت به آن حساسیت داشته باشند، هر گونه استفاده از عوامل رنگ آمیزی مصنوعی ممکن است تهدید آمیز باشد.
 
منبع: healthymuslim  ، thelotusroomnashville ، simplelifemom ، drhealthbenefits

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.