2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
مومو چیست و چکار می کند

مومو چیست و چکار می کند

مومو چیست و چکار می کند که نوجونان را به مرز خودکشی می رساند. اینجا را بخوانید

جامعه پویا - مومو چالش جدیدی است که در فضای مجازی به راه افتاده و افرادی که درگیر آن می شوند تا مرز خودکشی پیش می روند. 
بازی مومو چیزی شبیه به نهنگ آبی است که هشدار روانشناسان را در برداشته است. 

پس از فرو نشستن ماجرای  نهنگ آبی ، چالش جدیدی در برنامه فیس بوک و واتس اپ به نام Momo ایجاد شده است که تصویری بزرگ نمایی شده از یک زن یا دختر جوان است که در یک بازی آنلاین با افراد وارد چالش می شود. 


Momo با ارسال دستورات و تصاویر خشونت برای کاربر شروع می شود  و اگر فرد  از پیروی از قوانین بازی خودداری نکند ، بازی او را کنترل کرده و به خودکشی می رساند. 

 


مومو چه پیامی میدهد ؟


در چالش مومو ابتدا یک شماره تماس ناشناس، کاربران را به بازی دعوت می‌کند تا به Momo پیامی ارسال کنند. پس از ارسال پیام، تصاویر ترسناک و پیام‌های خشونت‌آمیزی برای کاربر فرستاده می‌شود.

همچنین مومو مدعی می‌شود که به اطلاعات شخصی فرد قربانی از جمله محل سکونت وی دسترسی دارد. تاکنون انگیزه اصلی بازی و سازندگان آن مشخص نشده است.

این بازی آنلاین تاکنون در کشورهایی مانند آرژانتین، مکزیک، آمریکا، آلمان و فرانسه مشاهده شده و به نظر می‌رسد در آمریکای جنوبی گسترش بیشتری پیدا کرده است.

هدف از این بازی ترسناک، قربانی کردن کودکان و نوجوانان بوده است. مومو کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند در صورتی که از دستورات او پیروی نکنند در شب به رویشان ظاهر شده و آن‌ها را نفرین می‌کند

مومو چیست و دقیقا چکار می کند
مومو چکارهایی می کند 


مومو در واقع یک بازی برای سرقت اطلاعات است که : 
امکان سرقت اطلاعات کاربران؛ ایجاد مزاحمت های تلفنی در اثر ذخیره شماره تلفن شما در پروفایل مومو، دریافت وقت و بی وقت پیام های خشونت آمیز و تصاویر وحشتناک
ترغیب نوجوانان به انجام عمل خودکشی و تهدید آنان، امکان اخاذی و باج خواهی از افراد را در خود دارد. 
مومو ابتدا از آرژانتین آغاز و سپس تا ایالات متحده، آلمان، فرانسه و دیگر کشورها گسترش یافت و تاکنون خودکشی یک دختر نوجوان ۱۲ ساله را به آن نسبت می دهند.


 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.