2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
طرز تهیه خورش حبشی ، بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه خورش حبشی ، بسیار خوشمزه و مجلسی

خورش حبشی یک غذای بسیار خوشمزه است که در جنوب پخته می شود دستور پخت این خورش مجلسی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -خورشت حبشی یک خورش بسیار خوشمزه و مقوی جنوبی است که در جنوب ایران طرفداران زیادی دارد و به تازگی وارد غذای مردم سایر شهرها هم شده است. 


خورشت حبشی را می توانید به سادگی با طعم بسیار لذیذ درست کنید و این غذای پرانرژی و بسیار خوشمزه را با پلو میل کنید. 

دستور پخت خورش حبشی

مواد لازم برای تهیه خورش حبشی


گوشت ۳۰۰ گرم
لپه‎ ۱/۲ پیمانه
پیاز داغ ۳ قاشق سوپ خوری
رب انار رقیق ۱/۲ پیمانه
شیره انگور ۳-۴ قاشق سوپ خوری
پودر بادام ۱.۵ پیمانه
برگه زردآلو یا قیسی ۵-۶ عدد
آلو خورشتی ۵-۶ عدد
کشمش سبز ۵۰ گرم
ادویه خورشی به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
نعنا خشک ۲ قاشق سوپ خوری
سیر ۲ حبه
کره ۵۰ گرم
زعفران دم کرده ۲ قاشق سوپ خوری

خورش حبشی را چطور بپزیم


دستور پخت خورش حبشی


لپه، برگه زرد آلو، آلو خورشتی و کشمش  را به مدت یک ساعت خیس کنید و موقعی که قصد دارید پخت خورش را آغاز کنید آب آن را بگیرید. در قابلمه ای مقداری کره آب کنید و پیاز نگینی را در آن بریزید ، گوشت خورشتی را که برش زده اید به پیاز اضافه کنید و تفت بدهید حالا لپه را اضافه کنید و تفت بدهید. بعد ادویه را اضافه کنید و هم بزنید نباید تفت دادن ادویه ها طولانی شود چون می سوزد. بلافاصله آب برگه ، آلو و کشمش را بگیرید و به مواد اضافه کنید. حدود یک ساعت که غذا جوشید، رب انار و شیره انگور را اضافه کنید. حالا که همه مواد را در خورش ریختید، حرارت را کم کنید و در قابلمه را گذاشته، صبر کنید تا خورش جا بیفتد یا به اصطلاح به روغن بیفتد. سیر را به شکل دلخواه ریز یا حلقه‌ای خرد کرده و در روغن سرخ کنید. نعناع را هم در روغن یا کره تفت دهید و برای سرو غذا سیرداغ و پیازداغ را روی آن ریخته و تزئین کنید.

 


نکته


خورش را می توانید با ذائقه خود هماهنگ کنید اگر خورش شیرین بود می توانید به آن سرکه اضافه کنید اگر دوست دارید خورش خیلی شیرین شود به آن شیره انگور اضافه کنید. می توانید تا دوقاشق سرکه یا شیره انگور اضافه کنید اما برای اینکه تغییر مزه را آرام انجام دهید که از سلیقه شما دور نشود نیم قاشق نیم قاشق اضافه کنید و بچشید که دقیقا طعمی که دوست دارید بشود. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.