2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی  به سبک رستوران ها

طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی به سبک رستوران ها

طرز تهیه کباب کوبیده خوشمزه و مجلسی و ترکیب مواد را اینجا بخوانید

جامعه پویا -کباب کوبیده خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذایی است که ایرانی ها دارند. برای اینکه کباب کوبیده خوشمزه ای داشته باشید حتما باید مواد آن را از مواد درجه یک انتخاب کنید و دستور پخت آن را موبه مو رعایت کنید. 

 


مواد لازم برای کباب کوبیده 

پیاز ۲۵۰ گرم
راسته گوساله ۵۰۰ گرم
قلوه گاه گوسفند ۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی متوسط ۴ عدد
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
نمک ، سماق و فلفل سیاه به اندازه کافی

 


دستور پخت کباب کوبیده


اول پیازها را پوست بکنید و رنده کنید. می توانید پیاز را چرخ هم بکنید. بعد آب پیاز را به طور کامل بگیرید و گوشت چرخ شده را به آن اضافه کنید و حسابی ورز بدهید آنقدر باید ورز بدهید که گوشت و پیاز به طور کامل به خورد هم بروند بعد روی آن را با کیسه بپوشانید و به مدت دو ساعت در یخچال استراحت بدهید. در مرحله بعدی زعفران دم کرده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به مخلوط گوشت چرخ کرده و پیاز اضافه کنید. دوباره ورز بدهید و به مدت یک ساعت دیگر در یخچال آن را به حالت استراحت قرار دهید. حالا مواد شما به طور کامل آمده است. اگر برای اولین بار است می خواهید کباب کوبیده درست کنید مقدار بسیار کمی آرد سوخاری اضافه کنید. و ورز دهید آرد سوخاری باید بسیار کم باشد به اندازه یک قاشق غذاخوری به مواد آرد اضافه کنید که طعم آرد نگیرد. 

کباب کوبیده را چطور درست کنیم


حالا نوبت سیخ کردن است. سیخ پهن انتخاب کنید. برای سیخ کردن باید ابتدا دست خود را با آب پیاز تر کنید سپس مقداری از مایه کباب کوبیده بردارید
از بالای سیخ شروع به فشار دادن مایه کباب کوبیده روی سیخ کنید تا سیخ را به خوبی پوشش دهد. در پایان پس از اینکه سیخ کردن تمام شد با فشار انگشت روی گوشت بر آمدکی ایجاد کنید. این برآمدگی ها باعث می شود کباب مغز پخت شود.
به همین ترتیب تمام مایه کوبیده را سیخ کنید. اگر عجله ندارید بهتر است سیخ های کباب را به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید. در همین حین منقل ذغال را آماده کنید به طوری که ذغال ها کاملا قرمز و یکدست روشن شوند. اگر ذغال ها خام یا نیمه خام باشند علاوه بر اینکه کباب کوبیده پس از پخت بوی نامطبوع دود را می گیرد ، مصرف این نوع کباب کوبیده به دلیل وجود دی اکسید کربن باقیمانده روی کباب ها برای سلامتی هم بسیار مضر است.

 

 

پس از اینکه منقل آماده شد سیخ ها را روی منقل بچینید. در ابتدا با سرعت باد بزنید تا گوشت خودش را بگیرد سپس سیخ ها را به صورت متداوم بچرخانید تا گوشت به صورت یکنواخت کباب شود. در همین مرحله گوجه فرنگی ها را از وسط برش بزنید.
سپس سیخ کنید و در کنار منقل بگذارید تا به آرامی کباب شوند تا در زمان آماده شدن کباب ها معطل نشوید. پس از اینکه کباب ها آماده شد آنها را به همراه نان یا برنج سرو کنید.

 

نکته 

به کباب کوبیده جوش شیرین اضافه نکنید.

ورز دادن مهمترین عامل انسجام کباب کوبیده است پس به خوبی آن را ورز بدهید

از گوشت بدون چربی برای کباب کوبیده استفاده کنید تا کباب وا نرود. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.