2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه  به دو روش حرفه ای

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه به دو روش حرفه ای

طرز تهیه کوکو سیب زمینی را اینجا بخوانید

جامعه پویا - کوکو سیب زمینی یک غذای بسیار ساده و آسان است که اگر خوب پخته شود بسیار لذیذ است و می تواند یک وعده غذایی متفاوت برای شما درست کند.


مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی


پیاز: 1 عدد بزرگ
تخم مرغ: 3 عدد
سیب زمینی: 3 عدد متوسط
جعفری تازه: به مقدار دلخواه
نمک: ½ قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه: ¼ قاشق چای‌خوری
زردچوبه: ½ قاشق چای‌خوری

کوکو سیب زمینی با سیب زمینی پخته


روغن: به مقدار لازم


ابتدا سیب زمینی ها را در یک قابلمه به طور جداگانه بپزید ف سپس سیب زمینی را پوست بگیرید و رنده کنید. سپس پیاز را رنده کنید و  و آبش را بگیرد. پیاز و سیب زمینی را با هم مخلوط کنید. سپس سایر مواد را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. حالا نوبت ورز دادن است. مواد را با هم به خوبی ورز بدهید. 


روغن را داخل تابه بریزید  تا خوب داغ شود. به اندازه دو قاشق غذاخوری از مواد را بردارید و داخل دست خود به آن فرم بدهید و داخل روغن قرار دهید. اینکار را تاپایان مواد تکرار کنید. توجه داشته باشید زیر اجاق کم باشد تا مواد نسوزد. هر دو طرف مواد را خوب سرخ کنید . در این مرحله کوکوی شما آماده است. می توانید آن را با گوجه ، خیارشور ، سبزی خوردن یا هر چاشنی که میل دارید با نان سرو کنید. 

کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام


روش دوم پخت کوکو سیب زمینی


در روش دوم پخت به جای اینکه سیب زمینی را بپزید آن را باید رنده کنید. بعد از رنده کردن آب را به خوبی بگیرد. سپس پیاز را رنده کنید و آبش را بگیرد. همه مواد را با هم مخلوط کنید. به اندازه یک قاشق غذاخوری آرد سفید به آن اضافه کنید ، این کار برای جلوگیری از وا رفتن مواد است. 
روغن را در تابه بریزید. روغن باید کاملا داغ باشد. شعله را کم کنید و مواد را داخل تابه پهن کنید. توجه داشته باشید که نباید مواد خیلی کلفت باشد چون مغز پخت نمی شود. 

کوکو سیب زمینی خوشمزه


نکته 


می توانید برای خوش طعم شدن بیشتر کوکو سیب زمینی به آن دارچین هم اضافه کنید. 
سیر دیگر ماده ای است که می توانید به مواد اضافه کنید و طعم غذای خود را بهتر کنید
اگر روغن داغ نشود کوکو به تابه می چسبد بنابراین حتما باید تابه کاملا داغ باشد. 
کوکو سیب زمینی غذایی است که با نان سرو می شود.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.