2024/05/01
۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
کراش یعنی چه

کراش یعنی چه

کراش یک اصطلاح انگلیسی است که کاربرد آن در زبان فارسی را در زیر بخوانید

جامعه پویا - کراش که این روزها در میان جوانان باب شده و بسیار از آن استفاده می کنند اصطلاحی است که مانند برخی دیگر از کلمان انگلیسی مانند لاکچری وارد ادبیات روزانه مردم شده است. 

 

کراش یک اصطلاح انگلیسی است که مدتی است وارد ادبیات جوانها شده است. 
کراش Crushدر لغت نامه به معنای له شدن است . اما به نظر می رسد اصطلاحی که وارد زبان فارسی شده و میان جوانها بسیار کاربرد دارد Crush on someone است که به معنای نوعی رابطه است. شاید بتوان در معنایی دقیق تر کراش را به " نظرداشتن" تعبیر کرد. به این معنا که نسبت به کسی کشش و جذابه دارید اما از بیان آن به هر دلیلی خودداری می کنید. 

 


وقتی روی کسی کراش دارید در واقع از اینکه او را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید ، با او رودررو صحبت کنید ، عکس هایش را ببینید و ... لذت می برید و ناخودآگاه اینکار را انجام می دهید. اصولا کراش درباره فردی به وجود می آید که شما آن را دست نیافتنی می دانید و در رویاهایتان با او وقت می گذارنید. البته کراش چند نوع است.

روت کراش دارم یعنی چه


کراش عاشقانه 


در کراش عاشقانه فرد عاشقانه فرد دیگری را دوست دارد و او را دنبال می کند اما می داند این عشق فقط در رویای او باقی می ماند و امکان وصال وجود ندارد .

 


کراش دوستانه 


در کراش دوستانه فرد از اینکه با دیگری رفاقت کند و وقت بگذارند لذت می برد و بدون اینکه طرف مقابل متوجه شود سعی می کند به او نزدیک شود. 

 


کراش هیجانی


نوعی واکنش تحسین برانگیز به یک فرد است که شما از روی ظاهر و رفتار لحظه ای او را قضاوت کرده و تحسین می کنید اما حسی در شما ایجاد نمی کند وخیلی زود سرد می شود.

 


چطور کراش داشتن روی یک فرد را نشان دهیم


کراش داشتن به این معناست که شما به هر دلیلی فردی را تحسین کرده، او را دوست دارید و نسبت به او نظر دارید اما از بیان آن بنابر دلایلی خودداری می کنید. 
این دلایل ممکن است ناشی از ملاحظات شما باشد و ممکن است ناشی از موقعیت اجتماعی باشد اما به هر حال از بیان آن خودداری می شود. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.