2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه باقالی پلو با گوشت

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت

دستور پخت باقالی پلو با گوشت بسیار خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -باقالی پلو با ماهیچه یک غذای مجلسی و بسیار خوشمزه و سنتی ایرانیان است که معمولا در مهمانی ها سرو می شود. برای تهیه باقالی پلو با ماهیچه رستورانی باید به روش زیر عمل کنید. 

 


مواد لازم برای تهیه باقالی پلو با ماهیچه


مواد لازم برای ماهیچه 


ماهیچه گوسفندی: ۳ عدد (یا گوشت گاو)
پیاز: ۳ عدد بزرگ
زعفران دم کرده: نصف پیمانه
سیر: ۴ حبه
کره: ۵۰ گرم
چوب دارچین: ۱ عدد
زردچوبه، فلفل سیاه، پودر دارچین و نمک: به میزان لازم

 


مواد لازم برای باقالی پلو 


برنج خیس خورده: ۳ پیمانه
باقالی پخته: ۲۰۰ گرم
شوید خشک: ۴ قاشق غذاخوری
روغن حیوانی: به میزان لازم
زعفران دم کرده: به میزان لازم
زردچوبه و پودر دارچین: به میزان لازم

باقالی پلو با گوشت را چطور درست کنیم


دستور پخت باقالی پلو با ماهیچه

 


ابتدا کره را در قابلمه بریزید و روی اجاق قرار دهید. پیاز را درشت خرد کنید و داخل کره بریزید. بعد ماهیچه ها را روی پیاز قرار دهید و نمک و زردچوبه به آن اضافه کنید. زیر اجاق را کم کنید و در را ببندید به محضی که مواد بخار گرفت سیر را خرد کرده و به آن اضافه کنید. بعد در قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا گوشت با آب پیاز به جوش بیاید. زمانی که به جوش آمد فلفل ، دارچین ، هل  را به آن اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا ماهیچه ها به خوبی با آب پیاز بپزد. 

 


در حالیکه ماهیچه در حال پخت است برنج را آماده کنید. برنجی که از قبل خیس کردید را در آب جوش قابلمه بریزید. زردچوبه را به آب اضافه کنید و همینطور که برنج به جوش افتاد باقالی را اضافه کنید. وقتی برنج به مرحله آب کش رسید آن را آب کش کنید. باقالی و برنج حسابی با هم مخلوط می شوند. بعد از اینکه ته دیگ گذاشتید و برنج را آبکش کردید دو کفگیر برنج و باقالی بریزید و بعد روی  آن شوید بپاشید. اینکار را تاپایان برنج انجام دهید. سپس دارچین و زعفران آب شده را هم بزنید و روی برنج بریزید. 

 


برنج را دم بگذارید و منتظر پخت آن بشوید. تا منتظر پخت برنج هستید حتما ماهیچه ها آماده شده است. آب ماهیچ که کشید پیازها را کناری بزنید تا ماهیچه ها کمی در روغن و لعابی که انداخته سرخ شود. 
با دم کشیدن برنج و اماده شدن ماهیچه باقالی پلو با گوشت هم آماده است. نوش جان کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.