2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
عوارض جدی کندر که باید بدانید

عوارض جدی کندر که باید بدانید

کندر در کنار خواصی که دارد عوارض جدی هم دارد. عوارض کندر را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -کندر گیاهی است که خواص بسیار زیادی دارد و در طب سنتی نیز جایگاه ویژه ای دارد. 

 


کندر در بارداری برای باهوش شدن کودک مخصوصا در سه ماه اول بارداری توصیه شده است. اما همین گیاه پر خاصیت می تواند عوارض خطرناک زیادی هم داشته باشد. 

عوارض کندر


بیش فعالی کودک با مصرف زیاد کندر


یکی از عوارض جدی کندر ، بیش فعال شدن کودک است، مادرانی که در دوران بارداری کندر زیادی استفاده می کنند فرزندان بیش فعالی خواهند داشت که ممکن است در بزرگسالی عوارضی چون اعتیاد ، شرارت و ... برای کودک ایجاد کند. 

 


ممنوعیت استفاده از کندر در شیردهی


زنانی که نوزاد دارند و به کودک شیر می دهند نباید کندر استفاده کنند. هرچند تحقیقات کافی در این زمینه انجام نگرفته است اما به دلیل اینکه متخصصان در این زمینه اعلام کردند خانم هایی که کودک شیرخوره دارند بهتراست کندر استفاده نکنند. 

عوارض کندر برای بارداری


خطر سقط جنین با مصرف کندر


مصرف کندر ممکن است باعث بالا رفتن خطر سقط جنین شود. اگر قبلا سقط جنین داشتید یا بارداری خطرناکی دارید و با لکه بینی همراه است حتما از مصرف کندر دوری کنید. باهوش شدن کودک روش های دیگری هم دارد و عمده دلیل آن ژنتیک است بنابراین تصور نکنید که در صورت مصرف کندر حتما کودکی باهوش خواهید داشت. 

 

 

کندر در طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود. مصرف کندر در بارداری به دلیل احتمال افزایش خطر سقط جنین توصیه نمی‌شود. به دلیل عدم وجود تحقیقات کافی، مصرف کندر در دوران شیردهی نیز توصیه نمی‌شود. کندر برای درمان آسم و آرتروز، بیماری‌های روده و سلامت دهان و دندان توصیه می‌شود. هم چنین ممکن است خواص ضد سرطان داشته باشد. برای حفظ سلامت خود، پیش از مصرف کندر بهتر است نظر پزشکتان را جویا شوید.

 


منع مصرف کندر برای پرکاری تیروئید


افرادی که دچار پرکاری تیروئید هستند نباید کندر مصرف کنند. کندر به دلیل اینکه غده تیروئید را تحریک کرده  و باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می شود در صورت مصرف عوارض جدی برای کسانی که مشکل پرکاری تیروئید دارند ایجاد می کند. بنابراین توصیه شده این افراد کندر مصرف نکنند. 

 


بروز برخی مشکلات معده با مصرف کندر


مصرف کندر می تواند عوارض جدی برای معده داشته باشد. حالت تهوع ، استفراغ و حتی در برخی موارد زخم معده از عوارض کندر می تواند باشد. 
برای اینکه بتوانید از کندربه صورت کاملا ایمن استفاده کنید قبل از مصرف حتما  با پزشک خود مشورت کنید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.