2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه تاس کباب با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه تاس کباب با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه تاس کباب با گوشت چرخ کرده ، تاس کباب با مرغ و تاس کباب بدون گوشت را اینجا بخوانید

جامعه پویا -برای تهیه تاس کباب نیاز به گوشت و سبزیجات دارید و اگر گوشت گوسفند برای پختن تاس کباب استفاده کنید طعم لذیذتری خواهد داشت؛ مخصوصا قسمت دنده این غذا را خوشمزه تر می کند.

 

مواد لازم برای تهیه تاس کباب

 

گوشت : ۱ کیلو گوسفندی

هویج : ۳ عدد

سیب زمینی : ۲ عدد

روغن زیتون : ۲ قاشق غذا خوری 

پیاز : ۲ عدد بزرگ

نمک و فلفل سیاه و زردچوبه : به مقدار کافی 

به : ۱ عدد

طرز تهیه تاس کباب با گوشت چرخ کرده

 

دستور پخت تاس کباب


در اولین مرحله برای پختن تاس کباب باید یک قابلمه مناسب را در نظر بگیرید تا محتویاتی که برای پختن تاس کباب نیاز است به صورت کامل داخل آن جا شود.

وقتی که قابلمه را تعیین کردید باید آن را روی گاز قرار دهید و مقداری روغن درون آن بریزید و بعد یک ردیف پیاز حلقه شده را کف قابلمه گذاشته و روی آنها هم گوشت بچینید و سپس کمی نمک و زردچوبه و فلفل به آن اضافه کنید.

در ردیف بعدی هویج را روی گوشت گوسفندی که گذاشته اید بچینید و بعد سیب زمینی حلقه شده را در بالاترین ردیف قرار دهید و کمی هم آب و نمک و ادویه درون قابلمه ریخته و در آن را بگذارید و صبر کنید تا جوش بیاید.

توجه داشته باشید که برای تهیه تاس کباب باید همه محتویاتی که داخل آن می ریزید به قسمت های کوچک تقسیم شده باشند. مثلاً گوشت خورشتی باید در قطعه های کوچک خرد شده باشد و پیاز و هویج هم حلقه ای خرد کنید و سیب زمینی را هم به صورت حلقه یا نگینی هر کدام به دلخواه شماست خرد کنید، ولی اندازه سیب زمینی کمی درشت باشد.

تقریباً ۴ ساعت برای پختن و جا افتادن محتویات تاس کباب به زمان نیاز دارید. اگر در حین پختن تاس کباب آب غذای شما تمام شد ولی هنوز گوشت یا قسمت‌های دیگر نپخته بود می توانید کمی پیاز و آب به آن اضافه کنید تا محتویاتی که در ته قابلمه قرار گرفته ته نگیرد.

برای اینکه طعم غذا در همه قسمت ها یکنواخت باشد باید داخل هر لایه نمک و زرد چوبه و فلفل بریزید تا طعم یکدستی به شما بدهد.

البته بعد از اینکه گوشت پخت می توانید لایه سیب زمینی را روی آن قرار دهید تا سیب زمینی ها له نشوند و ظاهر غذا به هم نخورد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که غذای شیرین برایتان جذابیتی ندارد می توانید کمی آب لیمو به غذا اضافه کنید تا طعم ترشی بگیرد و بعد آن را داخل ظرف دلخواه سرو کنید.

برای خوش طعم تر شدن تاس کباب می توانید کمی پودر سیر یا سیر له شده داخل آن بریزید.


برای درست کردن تاس کباب نیازی نیست که حتماً از گوشت خورشتی استفاده کنید، شما می توانید به جای گوشت خورشتی از مرغ هم داخل تاس‌کباب استفاده کنید که هم از گوشت ران و هم سینه مرغ می توانید برای پختن غذا کمک بگیرید.

 

تاس کباب با مرغ

تاس کباب با گوشت چرخ کرده

 

برای تهیه تاس کباب با گوشت چرخ کرده می توانید گوشت را با پیاز رنده شده مخلوط کنید و به صورت کباب های کوچک در بیاورید و به جای گوشت چرخ کرده در همان لایه های بین تاس‌کباب قرار دهید تا بپزد و جا بیفتد. البته به این صورت غذا شما زودتر هم می پزد.
همچنین می توانید تاس کباب را با گوشت مرغ هم تهیه کنید. می توانید سینه مرغ را به صورت گوشت خورشتی قطعه قطعه کنید و به جای گوشت قرمز از آن استفاده کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.