2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه کاسترد خانگی بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کاسترد خانگی بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کاسترد خانگی بسیار خوشمزه و مجلسی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -کاسترد یک دسر بسیار خوشمزه است که برای تهیه آن لازم نیست حتما پودر آماده از بیرون بخرید. به راحتی می توانید در خانه یک کاسترد بسیار خوشمزه آماده کنید. 

طرزه تهیه کاسترد خانگی

مواد لازم برای تهیه کاسترد خانگی 


شیر ۲۰۰ میلی‌لیتر
شکر ۴۰ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
آرد گندم یا آرد ذرت ۲۰ گرم
پودر وانیل یک پینچ

 

طرز تهیه کاسترد خانگی 


ابتدا باید آرد را الک کنید تا سبک شود و آن را کنار بگذارید.بعد باید شیر را در یک قابلمه روی حرارت تند گذاشته و نصف شکر را به آن اضافه کنید.تا قبل از اینکه شیر به جوش بیاید آن را از روی حرارت بردارید.باقیمانده شکر را به زرده تخم مرغ‌ها اضافه کنید و این مخلوط را به قدری هم بزنید که یک کرم یک‌نواخت به دست بیاورید.بعد آرد را در حالی که مجددا از الک رد می‌کنید به زرده تخم مرغ‌ها اضافه کنید و این مخلوط را به قدری هم بزنید که هیچ گلوله آردی باقی نماند.

کاسترد خانگی با تخم مرغ


شیر داغ را هم به این مخلوط اضافه کنید و همان طور که دارید شیر را می‌ریزید مخلوط را هم بزنید تا تخم مرغ تکه تکه نشود.
برای اطمینان از اینکه در هیچ کجای این مخلوط تکه تخم مرغ وجود ندارد، می‌توانید آن را از یک صافی درشت رد کنید. اما اگر موقع اضافه کردن شیر خوب مخلوط را هم زده‌اید به یک بررسی چشمی بسنده کنید.
حالا باید این مخلوط را روی حرارت تند قرار دهید و با کف‌گیر چوبی آن را مرتب هم بزنید. این هم زدن را باید تا وقتی که رد کف‌گیر شما، کف قابلمه بماند ادامه بدهید. چون این رد نشان می‌دهد کاسترد شما به غلظت مورد نظر رسیده است.
در آخرین لحظات وانیل را اضافه کنید و بعد کاسترد خانگی‌تان را با لیسک به ظرفی که می‌خواهید آن را درش سرو کنید بریزید. این ظرف باید رویش پوشانده شود و تا زمان مصرف در یخچال باشد.

 


نکته 


اگر می خواهید کاسترد را برای تعداد افراد بیشتری آماده کنید کافی است مواد اولیه را به تعداد ان افراد کم یا زیاد کنید. دستور تهیه کاسترد که در بالا گفته شد برای چهار نفر است. 

 


اگر دوست دارید کاسترد شما رویه نبندد، وقتی آن را در ظرف کشیدید قبل از اینکه آن را در یخچال بگذارید، رویش را با پلاستیک فریزر بپوشانید، به طوری که پلاستیک دقیقا در تماس با سطح کاسترد باشد.

 


اگر می‌خواهید از این کاسترد در بین لایه‌های کیک یا به عنوان سس در غذا استفاده کنید، اصلا نیازی نیست آن را پس از تهیه در یخچال بگذارید. می‌توانید مستقیما پس از تهیه کاسترد آن را روی کیک، گراتن و… بریزید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.