2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه ماقوت مجلسی به سبک یزدی ها

طرز تهیه ماقوت مجلسی به سبک یزدی ها

ماقوت یک دسر بسیار خوشمزه یزدی است. طرز تهیه آن را اینجا بخوانید

جامعه پویا -ماقوت زعفرانی از دسرهای بسیار معروف شهر یزد است که به دلیل داشتن مواد اولیه پرکالری و شیرین یک انتخاب مناسب برای ماه رمضان است. 
ماقوت را اگر می خواهید به سبک یزدی ها و بسیار خوشمزه درست کنید از مواد درجه یک استفاده کنید و هر آنچه در این دستور امده رعایت کنید. 

طرز تهیه ماقوت یزدی
مواد لازم برای تهیه ماقوت

سه قاشق غذاخوری نشاسته
پنج قاشق غذاخوری شکر سفید
نصف استکان گلاب
دو لیوان آب
دو قاشق غذاخوری زعفران
خلال بادام جهت تزئین و به مقدار لازم
خلال پسته جهت تزئین و به میزان لازم

 

فوت و فن ماقوت یزدی
دستور پخت 


ابتدا نشاسته و آب را به طور دقیق و کامل با هم مخلوط کنید مایعی که به دست می آید را روی اجاق قرار دهید و هم بزنید. شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا موادبه طور کامل به خورد هم برود.  برای پختن نشاسته حتما باید حرارت کم باشد و در حین پخت به طور دائم هم زده شود، در غیر این صورت به شکل بدی خامی آن را حس خواهید کرد. برای تهیه یک ماقوت خوشمزه باید صبر و تحمل زیادی داشته باشید تا نتیجه کارتان ایده آل شود. پس از اینکه به غلظت مطلوب رسید، زعفران و گلاب را به سایر مواد اضافه کنید و هم بزنید. قبل از اینکه ماقوت سرد شود آن را به ظرفی که برای سرو اماده کرده اید منتقل کنید. بعد از اینکه حرارت ان گرفته شد میل کنید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.