2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
برندگان سری اول عصرجدید با جوایزشان چه کردند و حالا چه سرنوشتی دارند

برندگان سری اول عصرجدید با جوایزشان چه کردند و حالا چه سرنوشتی دارند

برندگان سری اول عصر جدید سرنوشت های متفاوتی داشتند و هرکدام با مبالغی که به عنوان هدیه دریافت کردند کارهای متفاوتی انجام دادند که اینجا می خوانید

جامعه پویا -فینالیست های سری اول عصر جدید ،دو زن و سه مرد بودند که هرکدام سرنوشت متفاوتی پیدا کردند. آنها مبالغ چند صدمیلیونی جایزه گرفتند. حال  این سوال مطرح است که فینالیست های عصرجدید با جایزه ها چه کردند و چه سرنوشتی به دست آوردند. 


دختر شنی


همان‌طور که گفتیم نفر اول این رقابت‌ها فاطمه عبادی بود؛ هنرمندی که با شن نقاشی می‌کرد و آخر‌سر هم توانست باحدود شش میلیون و ۵۴۴ هزار و ۹۶۴ رأی صدرنشین این مسابقه شود و جایزه ۵۰۰ میلیون تومانی برنامه را به خودش اختصاص دهد. عبادی متولد اول مرداد ۱۳۶۸ در ماهشهر و فارغ‌التحصیل کارشناسی گرافیک است. او فعالیت خود را با نقاشی روی بوم شروع کرد و حالا نقاشی روی سفال، پرتره و با خاک نیز می‌کند. بر اساس گفته خودش، استعداد او زیر نظر امجد حلبی‌نژاد، استاد نقاشی و رئیس انجمن هنرهای تجسمی بندر امام پرورش یافت و بعد هم با تحصیلات آکادمیک در رشته گرافیک به طراحی‌های مینیاتوری و دیواره‌نگاری مشغول شد.

 


عبادی بعد از قهرمانی در دور اول عصرجدید به چهره ویژه‌ای در ماهشهر تبدیل و پس از مدت کوتاهی پایش به سایر برنامه‌های تلویزیونی، همایش‌ها و... هم باز شد. یکی از این برنامه‌ها، چلچراغ نام داشت که به مناسبت ماه محرم و صفر از شبکه سه پخش می‌شد. البته پیش از چلچراغ، زمزمه اجرای یک برنامه توسط عبادی به گوش می‌رسید، ولی درنهایت این هنرمند شن‌آرا در ۴۰ قسمت از برنامه چلچراغ حضور یافت. 

 


او در هر قسمت به عنوان تصویرگر برنامه در تیتراژ و بخش‌هایی که وجود داشت، حضور پیدا کرد و با شن‌هایش راوی قصه‌هایی شد که تلخی آن هنوز قلبمان را می‌سوزاند. در کنار این فعالیت‌ها، نفر اول مسابقه عصرجدید با مبلغ جایزه‌اش آموزشگاه بزرگی در ماهشهر راه‌اندازی کرده‌است. 

 


 فینالیست ۲۰ ساله

محمد زارع که با حرکات نمایشی و پرخطرش معروف شد، نفر دوم این مسابقه بود. او متولد شیراز است و در کنار اجراها، شخصیت خاصش هم به شهرتش اضافه کرد. از همان پایان فصل قبل قرار شد زارع در پشت صحنه فصل جدید جزو عوامل تولید برنامه شود.

محمد زارع

 

همان‌طور که تا حالا در فصل جدید برنامه شاهد بودید، مربیگری و داوری بخش‌هایی که مربوط به زارع می‌شود را در فصل جدید بر عهده داشته‌است. زارع که بنا به حرف‌های خودش در فصل اول برنامه سال‌هاست قید تحصیل در دانشگاه را زده‌است، با گرفتن ۲۰۰ میلیون جایزه‌اش محلی را برای تمریناتش تجهیز و برای خودش وسایلی با کیفیت را که لازم دارد، تهیه کرده‌است. 


نکته جالب توجه در مورد محل تمرین جدید زارع این است که در گذشته او مدتی در کانکس زندگی می‌کرده و وسایل تمرینش را خودش می‌ساخته، اما حالا با استفاده از مبلغ جایزه می‌تواند وسایل استاندارد تهیه کند. زمانی که محمد زارع روی آنتن عصرجدید داستان زندگی خودش را تعریف کرد و گفت مدت‌هاست در کانکسی که خریده به تنهایی و دور از خانواده‌اش زندگی می‌کند و مدرسه را نیز رها کرده، خیلی‌ها به انتقاد از او پرداختند اما درنهایت موفقیتش باعث شد نظرات منفی نسبت به او تغییر کند. در توضیح گذشته‌اش گفته‌است: «من دوست نداشتم به مدرسه بروم، چون چیزی که به دردم بخورد را به من یاد نمی‌داد؛ البته سعی کردم در مدرسه بمانم مثلا این‌که کلاس تدوینگری رفتم و هنرستان ثبت‌نام کردم، اما برایم فایده‌ای نداشت.»

 

 نوبت دهه هشتادی‌هاست


سومین استعداد معروف عصرجدید، پارسا خائف بود. او با ۱۴ سال در سال گذشته برنده جایزه یازدهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی موغام کشورهای اسلامی شد.

 

پارسا خائف
 اتفاق خاص و جالبی که برای خائف رقم خورد حضور جدی او به عنوان خواننده تیتراژ یک برنامه تلویزیونی بود. طبق هماهنگی‌های شبکه سه و سازندگان عصرجدید قرار شد این خواننده نوجوان تیتراژ پایانی برنامه «میدون» را بخواند. در حال حاضر فصل دوم برنامه میدون در حال پخش است و حتما شما صدای خائف را در بخش پایانی این مسابقه شنیده‌اید.

 


علاوه بر این، خائف با صد میلیون تومانی که برنده شد، کار خودش را برای تولید اولین آلبوم موسیقی‌اش آغاز کرد و از این طریق در حال نزدیک شدن به رویایش است. پارسا متولد ۲۷‌اردیبهشت ۱۳۸۴ در اردبیل است. او که فعالیت خود را با حضور در کلاس‌های آواز شروع کرد، ابتدا با دستگاه‌های موسیقی و سپس آواشناسی آشنا شد و حالا خواننده سبک سنتی است. این خواننده دهه هشتادی از کودکی به موسیقی و خوانندگی علاقه‌مند بود و صدای رسا و بلند او باعث شد از همان زمان سری به این حوزه بزند. او زیر نظر استادان موسیقی در اردبیل دوره‌های موسیقی را گذراند و بعد هم با حضور در عصرجدید توانست بیش از سه میلیون رأی مردمی را به خود اختصاص دهد.

 


  مرد هزار چهره 

 

سعید فتحی‌روشن، چهارمین فینالیست عصرجدید است و درحال حاضر شناخته‌شده‌ترین تردست ایرانی محسوب می‌شود. فنحی‌روشن سال ۱۳۹۰ به عادل فردوسی‌پور پیشنهاد داد یکی از بازی‌های لیگ فوتبال را چند هفته قبل انتخاب کند تا او دقیقا تعداد گل‌ها، کرنر، اوت و خطاها را با تمام جزئیات پیش‌بینی کند. او چندبار این پیشنهاد را تکرار کرد، اما به شهرتی که این روزها دارد، نرسید.

 

سعید فتحی روشن

فتحی‌روشن به عنوان نفر چهارم مسابقه جایزه نقدی ۷۵ میلیونی را دریافت کرد اما از طریق دیگری به هدفش رسید. بعد از پایان فصل اول برنامه عصرجدید، قرار شد یک برنامه صبحگاهی را اجرا کند؛ اما این پیشنهاد را قبول نکرد و پس از آن سراغ برنامه «بازیمون» رفت. او که اجرای برنامه بازیمون را دارد بر شهرتش افزوده شده و اوضاع خوبی دارد.

 


زمانی فتحی‌روشن گفته‌بود اگر جایزه‌ای بگیرم، می‌خواهم با آن زن بگیرم. البته در ادامه هم قول داد در فصل جدید عصرجدید از یک نفر منتالیست حمایت کند و به جهت بار مالی که وجود دارد، به آن شرکت‌کننده کمک کند تا به مراحل بالاتر برسد. اگر مخاطب فصل دوم عصرجدید باشید، حتما حمایت‌های فتحی‌روشن از تردست‌ها را دیده‌اید. او با بقیه مبلغ جایزه‌اش بخشی از وسایل کارش را که در ایران در زمینه شعبده و منتال وجود ندارد، تهیه کرده‌است. سعید فتحی‌روشن متولد ۱۵‌آذر ۱۳۵۹ در تهران و دوره‌دیده رشته شعبده در سوئد و آلمان است. سال ۱۳۹۱ وقتی ۳۲ ساله بود با مجوز رسمی توانست اولین مجموعه آموزشی به‌نام «این مرد جادویی نیست» را به بازار عرضه و بعد از مدتی مجموعه‌ای به‌نام ۱۳ ۱ آموزش شعبده در رشته منتال (ذهن‌خوانی) را منتشر کرد. 

 


  دختران نینجا

تنها گروه از فینالیست‌های برنامه، دختران نینجا هستند که رتبه پنجم را به دست آوردند. گروهی منحصر به فرد که حرکات نمایشی و نظم و برنامه‌ریزی‌شان، خاص‌شان کرده‌بود. «تیم نینجوتسوی البرز» نام کامل این گروه به مربیگری فریبا فرجی‌پور است.  

 

دختران نینجا


البته در فصل دوم برنامه عصرجدید هم شاهد گروه مشابهی بودیم که اتفاقا بشیر حسینی زنگ طلایی را برایشان به صدا درآورد. البته گروهی که نظر بشیرحسینی را جلب کرد گروه دختران نینجای خردسال بود. بعد از عصرجدید قرار بود دختران نینجا در شبکه ورزش حاضر شوند و در برنامه‌ای علاوه بر اجراهای نمایشی، بخشی با عنوان آموزش داشته‌باشند. 


در نهایت چنین برنامه‌ای ساخته نشد اما مربی این تیم چندجلسه‌ای به عنوان کارشناس یکی از برنامه‌های این شبکه به آموزش بعضی از حرکات نینجوتسو پرداخت. علاوه‌بر اینها تیم عصرجدید پیگیر باشگاهی است که شهرداری کرج قولش را داده‌بود تا در اختیار این گروه و دیگر هنرجویان بگذارد.

 

 

با تشکر از سایر بازیگران

به جز این پنج فینالیست، قول‌های دیگری هم به شرکت‌کنندگان مراحل قبل داده شده‌بود. یکی از آنها ساسان پرکان، نوجوان ۱۶ ساله چابهاری است که ژیمناستیک‌کار می‌کند. به او وعده حامی مالی برای ادامه فعالیت‌هایش داده شده‌بود، اتفاقی که گویا اجرایی شده‌است. علی بهبودی‌فر، یکی دیگر از چهره‌های عصرجدید است که با توپ حرکات نمایشی انجام می‌دهد.

او در عصرجدید با چرخاندن توپ روی مسواک توانست رکورد گینس را ۳۰ ثانیه جابه‌جا کند. به این جوان هم از طرف برنامه نزدیک به ۶۰ میلیون تومان برای ازدواج و ثبت رکوردش اختصاص پیدا کرد. آرمان امیدی، خواننده نوجوان مسجدسلیمانی هم بعد از اجرایی که داشت، قرار شد مقدمات انتشار آلبومی برایش شکل بگیرد، وعده‌ای که کماکان در دست اجراست. همچنین اقداماتی هم برای گروه پسران پارکور که از کهگیلویه و بویراحمد آمده‌بودند، برای تأسیس باشگاه صورت گرفت.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.