2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه لیموعمانی خانگی بسیار عالی و آسان

طرز تهیه لیموعمانی خانگی بسیار عالی و آسان

لیموعمانی یک چاشنی بسیار خاص ایرانی است که همیشه مورد استفاده است. برای تهیه لیموعمانی خیلی سریع و آسان و عالی این مطلب را بخوانید.

جامعه پویا -لیمو عمانی یکی از چاشنی هایی است که ایرانی ها در هر فصلی از سال آن را استفاده می کنند. برای اینکه لیمو عمانی داشته باشید می توانید به راحتی خودتان آن را تهیه کنید. لیمو عمانی همان لیمو شیرازی خشک شده است.

 

 

مواد لازم:

لیمو ترش شیرازی: ۱ کیلوگرم
سرکه: ۱ فنجان
نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه لیمو عمانی

 

طرز تهیه 


برای تهیه لیمو عمانی ابتدا باید لیمو ها رااز تلخی بگیرید. همانطور که می دانید پوست لیمو تلخ است برای اینکه تلخی آن را بگیرید باید کارهایی روی آن انجام دهید. لیمو ترش‌های شیرازی را خوب بشویید و بر روی آنها مقداری نمک بریزید. بگذارید ۱ روز بماند و سپس آنها را با آب سرد خوب بشویید.

درون یک قابلمه مقداری آب بریزید، سرکه را به آن اضافه کرده و بگذارید به جوش بیاید. حالا لیمو ترش‌ها را به مخلوط آب و سرکه اضافه کنید و بگذارید ۱۰ ثانیه بجوشند، سپس با آب سرد خوب آبکشی کنید.

مجددا لیمو ترش‌های آبکشی شده را درون مخلوط آب جوش و سرکه بریزید و این بار اجازه دهید به مدت ۱ دقیقه بجوشند، سپس درون آبکش بریزید اما آنها را آبکشی نکنید.

 

چطور لیمو عمانی درست کنیم

پس از خنک شدن لیمو ترش‌ها با خلال دندان سوراخ ریزی روی هر کدام ایجاد کنید، آنها را بر روی یک پارچه نخی تیره (برای جذب نور بیشتر) بریزید و به مدت ۱۰ روز زیر نور خورشید بگذارید تا خشک شوند.

لیموهای کمی خشک شده را درون سبد بریزید و بگذارید چند روز هم در سایه بمانند تا کاملا خشک شوند.

 

طرز تهیه لیمو عمانی

نکته


حتما از لیمو شیرازی پوست نازک برای اینکار استفاده کنید. لیموهای رسیده مناسب اینکار هستند
لیموها حتما باید سالم باشند تا بتوانید لیمو عمانی خیلی خوب به دست بیاورید
نمک به تبخیر آب لیمو کمک می کند اگر بتوانید مدت زمان بیشتری آن را با نمک رها کنید بهتراست.
می‌توانید لیمو عمانی‌ها را آسیاب کنید تا پودر یا گرد آن تهیه شود.البته توجه داشته باشید بهتر است دانه های لیمو را جدا کنید چون ممکن است باعث تلخی پودر شما بشود.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.